ההבדל בין אתר תדמית לדף עסקי

הבינו את ההבדלים בין אתר תדמית לעסק לבין דף עסקי ברשתות החברתיות: פייסבוק ואינסטגרם

ההבדל בין אתר תדמית לדף עסקי

ההבדלים בין אתר תדמית לעמוד עסקי בפייסבוק

הרבה פעמים מגיעים אלינו לקוחות עם השאלה – מה בעצם ההבדל בין אתר אינטרנט תדמיתי לבין דף עסקי בפייסבוק? אנו מבינים שעבור מי שלא מתעסק באפיון אתרים ו/או ניהול מדיה, נקודות הדמיון עלולות להטעות ולכן, החלטנו לתת מספר דגשים המבהירים את ההבדל האקוטי בין השניים.

ראשית, נדגיש ונאמר כי עמוד עסקי בפייסבוק הוא אינו תחליף לאתר תדמית ולהיפך. עמוד עסקי ואתר תדמית הם שני נכסים דיגיטליים שמשלימים וממנפים זה את זה. כאשר בונים ומשתמשים בשניהם כראוי, ניתן להבחין בשינוי גדול בתעבורת הלקוחות אל העסק, כמות הלידים שמתקבלת, האיכות שלהם ועוד.

יחד עם זאת, את ההבדל העיקרי בין שתי הפלטפורמות אפשר בראש ובראשונה לייחס לכלים אותן מספקת כל פלטפורמה. עמוד עסקי בפייסבוק, כשמו כן הוא, מעוגן בפלטפורמה של פייסבוק ומכורח המציאות הזו מוגבל לכלים שמקצה הפלטפורמה למנהלי עמודים. אמנם אין לזלזל בכוחם של כלים אלו וייאמר לזכותם שהם גם הולכים ומשתכללים לפעמים אפילו ברמה היומית, אך יש לזכור כי גם בנושא של קידום אורגני וגם בנושא של קידום ממומן – מארק צוקרברג הוא בעל הבית ואנחנו רק האורחים. ההחלטות הסופיות הן שלו ואנחנו יכולים רק "לשחק" כמיטב יכולתנו עם המשאבים שהוא מקצה לנו. זה המקום גם לציין ששתי רשתות חברתיות מובילות אחרות – אינסטגרם וואטסאפ, גם הן תחת בעלותה של פייסבוק. לכן, אותה הגישה תקפה גם לגביהן: השליטה האמיתית נמצאת בידי אחרים ולכם רק נותר "לשחק" עם הכלים השונים שמציעה כל פלטפורמה.

עוד יש לציין, כי עמוד עסקי בפייסבוק הוא סוג של כרטיס ביקור. באמצעות פרסום מדויק אתם יכולים להגיע בדיוק לקהל הלקוחות הרצוי לכם והדבר משול לכנס עסקי בו אתם מחלקים כרטיסי ביקור עליהם מודפסים פרטי ההתקשרות אליכם. יחד עם זאת, פייסבוק מאפשרת לכם לשכלל את כרטיס הביקור הזה ולהעניק לו נראות מקצועית במיוחד ולכן, רצוי להיעזר במנהל מדיה מקצועי שיתפעל את העמוד כראוי. 


הממלכה הבלתי מעורערת של גוגל

שלא כמו פייסבוק, בו אנחנו מחפשים ומוצאים את קהלי היעד שלנו, באתר תדמית הסיפור הוא אחר לגמרי ועל אחת כמה וכמה אתרי תדמית בהתאמה אישית. ההבדל העיקרי בין אתרי אינטרנט לעמודים עסקיים ברשתות החברתיות הוא העובדה כי כל האתר צריך להיות בנוי על-מנת שקהל היעד שלכם יוכל למצוא אתכם בקלות באמצעות שימוש במנועי החיפוש, שבראשם גוגל. על-מנת שאתר אינטרנט יופיע בין המקומות הראשונים בחיפוש ויבלוט למי שמחפש נושא מסוים, יש צורך בקיומו של מכלול מורכב, ממנו בנוי כל אתר ובוודאי אתר תדמיתי. אתר תדמית איכותי מציג אתכם בצורה מושלמת, הבאה לידי ביטוי בעיצוב, בממשק המשתמש, בחוויות המשתמש, בתכנים, בבלוגים ובגרפיקות של האתר. כל אלמנט כזה צריך לעמוד בפני עצמו ולהשתלב בצורה הרמונית עם כל האלמנטים האחרים, על-מנת שהאתר יוכל לשגשג הן בצורה אורגנית והן בקידום ממומן.


אז כמה זה עולה?

עמוד פייסבוק ניתן לפתוח בחינם ואף לתפעל בחינם, אם כי יש כאמור הבדל משמעותי בין עמודים המופעלים על-ידי חברת דיגיטל לבין עמודים המופעלים בצורה חובבנית. התשלום היחיד במקרה זה הוא על קידום ממומן, שאין לו תמחור אחיד והוא משתנה בהתאם לצרכי הפרסום.

עלות בניית אתר תדמית גם היא אינה אחידה ויכולה לנוע על טווח רחב, בהתאם לאפיון האתר והמטרות שמעוניינים להשיג באמצעותו. המחיר מתחיל מכמה אלפי שקלים, אך הוא נחשב לאחת ההשקעות המשתלמות ביותר ולאחד מאפיקי השיווק היעילים ביותר, כך שהסכום הזה יכול להחזיר את עצמו במהירות. 

בכל מקרה, אם אתם מעוניינים בנכסים דיגיטליים איכותיים, ממירים ומתואמים, אנו נשמח לעמוד לרשותכם עם ידע מקצועי נרחב בכל תחום בענף.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה