איך לשווק אתר מסחר באינטרנט?

חנות וירטואלית מעוצבת? יש. לקוחות? עדיין לא.. בינתיים. בואו נבין איך להביא תנועה ומכירות לחנות האינטרנטית שלכם

איך לשווק אתר מסחר באינטרנט?

מה זה אתר מסחר ולמה הוא כל כך חשוב היום?

אתר מסחר באינטרנט הוא בעצם הסניף הוירטואלי של העסק שלך. בשנים האחרונות אחוז הקניות באינטרנט צומח במהירות, ואתרי מסחר רבים נפתחים.
בחודשים האחרונים, עת נגיף הקורונה מכה בעולם המגמה הזו מתחזקת עוד יותר. בעלי עסקים רבים ממהרים להקים חנות וירטואלית, אבל הם לא לוקחים בחשבון דבר חשוב - כמו חנות במרכז המסחרי, גם הסניף הוירטואלי צריך זרם קבוע של לקוחות.


אז איך לשווק אתר מסחר באינטרנט?


שיווק אתר מסחר באמצעות קידום אורגני

מה זה? קידום אורגני (SEO) הוא תהליך לשיפור תהליך שיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. התהליך כולל פעולות שונות, שמטרתן לגרום לאתר להופיע בתוצאות הטבעיות הראשונות בגוגל.
אם תבצעו חיפוש בגוגל, תראו שהתוצאות הראשונות הן ממומנות (AD). מטרת הקידום לגרום לאתר שלכם להופיע גבוה ככל האפשר - אחרי התוצאות הממומנות.
למה כן? נחשב לערוץ השיווק היעיל ביותר לטווח ארוך, עם החזר השקעה (ROI) הטוב ביותר.
למה לא? מדובר בתהליך מורכב וארוך, שדורש השקעה רבה - הן מבחינת תוכן והן מבחינת טיוב האתר.
מה עושים? די דומה לקידום של אתר רגיל: להתאים תגי מטא, להתאים למובייל באופן מלא, למקסם את מהירות האתר, לדאוג לאבטחה וכמובן לשדרג את כל נושא התוכן באתר.


קמפיין ממומן בגוגל לאתר מסחר

מה זה? קידום ממומן בגוגל הוא תהליך המאפשר לכם לחשוף את החנות שלכם לקהל לקוחות רלוונטי, המחפש את המוצר הספציפי שלכם באותו רגע.
למה כן? בניגוד לקידום אורגני, הכולל תהליך ארוך שיכול להימשך חודשים עד לקבלת תוצאות - קמפיין ממומן בגוגל מהיר מאוד. תוכלו להריץ קמפיין ולהתחיל לקבל תנועה לאתר בתוך שעות בודדות.
למה לא? כי לא בטוח שזה יספיק. חלק מתהליך קידום אורגני, כולל שיפור של האתר מבחינת המבנה והתוכן. אם תבחרו בקידום ממומן בלבד, יתכן שתגדילו את הכניסות לאתר - אבל לא בטוח שזה יעלה את המכירות. בנוסף, לא כדאי להתבסס על קידום ממומן בלבד, כיוון שלאורך זמן זה עלול להתברר כמשתלם פחות.
מה עושים? Google Ads, רשת הפרסום של גוגל, מציעה אפשרויות שונות. תוכלו לבצע פרסום מבוסס מילות חיפוש, להשתמש בבאנרים באתרים, ולנסות את גוגל שופינג, שמאפשר פרסומות בתוצאות החיפוש.


שיווק חנות וירטואלית באמצעות קמפיין בפייסבוק ובאינסטגרם

מה זה? קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם הוא תהליך המאפשר לכם לחשוף מודעות לקהל יעד רלוונטי, על פי חתך דמוגרפי, תחומי עניין ועוד.
למה כן? מחיר פרסום בפייסבוק ומחיר פרסום באינסטגרם זול משמעותית מבגוגל.
למה לא? משתמש שהגיע לאתר שלכם דרך גוגל, מחפש משהו ברגע זה. זה קהל חם יחסית. לעומת זאת, משתמש שהגיע לאתר דרך פייסבוק, הגיע במקרה. הוא לא מחפש באופן אקטיבי, לכן הוא לקוח פחות איכותי.
מה עושים? פייסבוק מציעה סוגים שונים של קמפיינים. הקמפיינים המתאימים ביותר לקידום חנות וירטואלית הם קמפיין המרות וקמפיין מכירות קטלוג.


שיווק אתר מסחר באמצעות תוכן

מה זה? שיווק באמצעות תוכן הוא תהליך הכולל יצירה והפצה של תוכן בעל ערך לקהל ספציפי. בשנים האחרונות התוכן תופס נתח גדול יותר בתקציבי השיווק, וחברות רבות עושות שימוש בתוכן כדי למשוך לקוחות. שיווק באמצעות תוכן מתבצע בערוצים שונים - בלוגים, רשתות חברתיות, מדריכים וספרים ועוד.
למה כן? כי השנה היא 2020, ואנשים רוצים לקבל ולא לתת. שיווק באמצעות תוכן מבוסס על ההבנה שהקהל מחפש לקבל מהמפרסם, ואולי גם לקנות.
למה לא? מדובר בתהליך ארוך, שלא בהכרח יצליח. נדרשת חשיבה יצירתית, יכולת וגם שיתופי פעולה.
מה עושים? אפשר להקים בלוג, ולכתוב בו מידע בעל ערך. לאחר מכן תוכלו להפיץ את התכנים שלכם באמצעות הרשתות החברתיות. ניתן לשתף פעולה עם משפיענים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיק-טוק. הרעיון הוא להיות יצירתי ולמצוא דרכים להגיע לקהל הרלוונטי עם מסרים שהוא יתחבר אליהם.


רוצים לשווק אתר מסחר באינטרנט?

3 שאלות שאתם צריכים לענות עליהן

האם האתר שלכם מספיק טוב?

לא מספיק להביא תנועה לחנות הוירטואלית. חשוב שהתנועה הזאת תתורגם למכירות.
בניתם חנות וירטואלי? מצוין. זה לא אומר שהיא מסוגלת למכור. נסו לחשוב: האם דפי המוצר שלכם מספיק חדים, האם החנות מניעה לפעולה, האם הממשק שבניתם מציע חווית משתמש נוחה ומהנה. שאלות אלה ואחרות יעזרו לכם לחדד את החנות הוירטואלית.


האם לבחור בקידום ממומן או קידום אורגני?

עליכם לבחור בצורת השיווק האידיאלית לחנות שלכם. קידום אורגני עשוי לספק תוצאות טובות, אבל רק בטווח הארוך. קידום ממומן יביא לכם תוצאות במהירות רבה.
יתכן שהדרך שלכם תעבור בתפר שבין שני אלה. תוכלו לשלב בין קידום אורגני וממומן וכך להגיע לתוצאות טובות יותר.


האם כדאי לעשות את זה לבד, או בעזרת חברה לשיווק באינטרנט?

להקים קמפיין בפייסבוק ובגוגל, כל אחד יכול. יש המון מדריכים באינטרנט, הממשק פשוט יחסית ותמיד אפשר להיעזר בחברים.
אבל אם אתם רוצים להצליח, כדאי שתעשו את זה עם מקצוענים. כן, אנחנו חושבים שלהיעזר בחברה לשיווק באינטרנט כדי לקדם את החנות שלכם היא הצעד הנכון. וזה לא רק כי אנחנו מציעים את השירות זה.
שיווק מוצלח באינטרנט מבוסס על יכולת לנצל את התקציב באופן מקסימלי, על ידי ביצוע הפעולות הנכונות. אם תנסו לעשות את זה לבד, אתם עלולים לגלות ששרפתם תקציב של אלפי (ועשרות אלפי שקלים) - בלי להגיע לתוצאות.
אל תעשו את זה לבד. דברו איתנו.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה