איך לבחור חברה לבניית אתרים?

ההחלטה לבנות אתר לעסק היא רגע גורלי. אם התהליך יתנהל בצורה חלקה - תקבלו אתר שיקפיץ את העסק שלכם. אם דברים יתקעו - תיגררו לתקופת בנייה ארוכה ומתסכלת. אז איך בוחרים נכון?

איך לבחור חברה לבניית אתרים?

5 עקרונות זהב לבחירת חברה לבניית אתרים


חפשו חיבור אישי

חיבור אישי הוא גורם קריטי בבניית אתר. כשאנחנו מדברים על חיבור אישי, אנחנו מתכוונים לשאלה עד כמה אתם והצד השני מבינים זה את זה. אם מדובר בחברה גדולה, חשוב להבין מול מי תעבדו. האם תדברו ישירות עם בונה האתר, או שיהיה מנהל תיק שיתווך ביניכם.
לעבוד מול מנהל תיק זה בסדר גמור, אבל חשוב לבדוק שהוא באמת מצליח להתחבר ולהבין את העסק שלכם, את קהלי היעד ואת המטרה לשמה התכנסתם.
בסופו של דבר, החיבור ביניכם לבין איש הקשר יהיה גורם משמעותי בדרך לאתר שבאמת נותן לכם ערך.


תבינו מה התהליך

כולם רוצים לעבוד עם חברה מקצועית - אבל איך תדעו שהחברה שעומדת מולכם אכן פועלת בצורה הזאת? אז כן, תסתכלו על תיק העבודות שלהם בעיון. אבל חוץ מזה, תבדקו גם מה התהליך המתוכנן.
בניית אתר לעסק הוא תהליך מקצועי, שיכלול בדרך כלל את השלבים הבאים:

  • שיחת אפיון - הגדרת המטרות של האתר, קהלי היעד, העדפות עיצוביות ועוד. מטרת השיחה להוביל ליצירת אפיון מפורט ואפקטיבי.
  • בניית אפיון - החלק הזה חשוב מאוד, והוא ישפיע על הצלחת התהליך כולו. אחרי פגישת האפיון, תקבלו מסמך מפורט, עם מבנה האתר. המבנה יכלול תיאור העמודים, מבנה התוכן ואיך הכל יהיה מסודר. כדי ליצור את האפיון יתבסס המאפיין על שיחת האפיון.
  • בנייה - בנייה בהתאם לאפיון. כשאנחנו אומרים בהתאם, אנחנו מתכוונים לכך שהמעצב צריך להיצמד לאפיון ולמבנה אליו כיוונתם - כדי שבאמת תקבלו את האתר שאתם רוצים.
  • הזנת תוכן - אסור לזלזל בשלב הזנת התוכן. בשלב זה עלולות להתגלות אי התאמות בין העיצוב, לבין כמויות הטקסט שיש להזין. חברת בנייה טובה תדע להטמיע את התכנים בצורה נכונה.
  • QA ועלייה לאוויר - בשלב ה-QA יתבצעו בדיקות לאתר. יש לבדוק את כל התהליכים והכפתורים, התאמה מלאה למובייל ועוד. אל תעלו לאוויר בלי בדיקות מקיפות של כל האתר.


חפשו את התפר בין העיצובי לעסקי

כשאתם בוחנים את תיק העבודות של החברה, תזכרו שאתם לא מחפשים רק יופי, אלא גם פרקטיות. האתר אמור לשרת את המטרות העסקיות שלכם - לכן, תבחרו במעצב שמבין אתרים עסקיים. מעצב שיודע להתחבר לסגנונות שונים ולהבין תהליך ועסקים - ולא רק עיצוב.


הגדירו תקציב ורק אחר כך תבחרו חברה

עלות אפיון ובניית אתר רחבה מאוד, ותלויה במשתנים רבים. האם מדובר בקוד, או במערכת סגורה? האם דרושים פיצ'רים מיוחדים? מהם לוחות הזמנים? ועוד ועוד.
איך מגדירים תקציב? נסו להבין מה יהיה הערך של האתר עבור העסק שלכם. אם אתם ארגון גדול עם קהל לקוחות רחב, אתם לא יכולים להסתפק באתר תדמית פשוט. אם מדובר באתר סחר, נסו לחשוב כמה הכנסות אתם מצפים לקבל מהאתר.
בקיצור, אל תתפתו לאתר שלא עונה על הצרכים שלכם. הגדירו תקציב מראש, בהתאם לערך שאתם חושבים להפיק מהאתר.


ומה אם זה לא מסתדר?

כשבוחרים חברת בניית אתרים, מקווים שהכל יילך חלק. תקבלו את האתר שלכם בזמן שהגדרתם - ושני הצדדים יהיו מרוצים. אבל לפעמים דברים לא הולכים כל כך חלק.
בבחירת חברה לבניית אתרים, חשוב לוודא שיש תחנות יציאה בדרך. הבטיחו לעצמכם את הבעלות על האתר והתכנים, ודאגו לכך שאם משהו לא מסתדר - יהיה אפשר לעצור.
איך?

  • וודאו שאתם מקבלים כתובת וניהול בבעלות שלכם - כתובת URL שאתם קניתם, ורשומה על שמכם ולא על שם החברה.
  • אל תוותרו על גישה מלאה לשרתים - כל אתר מתאחסן על שרת מסוים. החברה עשויה להציע לכם לאחסן את האתר דרכה, אולם קחו בחשבון שאם תתעורר בעיה בעתיד, החברה עלולה להוריד לכם את השאלטר. גם אם בחרתם לאחסן דרך החברה, תבדקו שיש לכם אפשרות להעביר אחסון.
  • הבטיחו לעצמכם תחנות יציאה בחוזה - בניית אתר הוא תהליך משותף. אם אין כימיה בין הצדדים, אם אתם לא מרוצים מתפקוד החברה, אם הדברים לא עובדים כמו שציפיתם. עדיף לעצור. כדאי להגדיר תחנת יציאה אחרי שלב האפיון. במצב כזה תשלמו רק על האפיון והעיצוב הגרפי, ולא על הבניה בפועל.


אז תזכרו

בחירת חברת בניית אתרים היא תהליך.
מורכב, ארוך, קצת חופר - אבל בעיקר חשוב.
תעשו השוואות, תבינו דברים לעומק ואל תעשו קיצורי דרך.
בקיצור, תעשו את כל מה שצריך כדי להבטיח תהליך מועיל ובונה.
בטח שמתם לב שאנחנו בונים אתרים. תוכלו לראות את תיק העבודות שלנו, להבין מה תהליך העבודה איתנו וכמובן לדבר איתנו כדי לבדוק היתכנות לעבודה ביחד.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה