גם בתקופת הקורונה: איך להרוויח יותר מתקופת ה-Black Friday ואירועי סוף השנה?

היקף המכירות באינטרנט ממשיך לטפס ואירועי הבלאק פריידי עתידים להיות רגע השיא. האם האתר שלכם מוכן?

גם בתקופת הקורונה: איך להרוויח יותר מתקופת ה-Black Friday ואירועי סוף השנה?

בעלי אתרי איקומרס מחכים לתקופה הזו כל השנה. החל מנובמבר, מתחילים ימי המכירות הגדולים אונליין, כגון: בלאק פריידי וסייבר מאנדיי. מה שהחל כטרנד סיני, סחף במהירות את שאר העולם המערבי, בעיקר עם הצלחתה המטאורית של ענקית האיקומרס – אליאקספרס. תוך זמן קצר, כל אתר איקומרס שמכבד את עצמו, החל להציע הנחות והטבות בימי הסיילים וכיום, מדובר על חגיגת שופינג בינלאומית, המתרחשת בתאריכים קבועים – כשגם חנויות פיזיות בדרך כלל מצטרפות למסיבה ומציעות מבחר הנחות ומבצעים מפתים.
כדי להבין עד כמה הימים האלו משמעותיים, הנה כמה נתונים מדהימים על בלאק פריידי 2020:

  • בכל שניה הישראלים שילמו באשראי 1000 ₪, כלומר, 60,000 בדקה.
  • הישראלים ביצעו רכישות על סך 19 מיליון ₪ סה"כ, באתרי איקומרס.
  • בשעה 12:12 בבלאק פריידי 2020, הישראלים ביצעו רכישות על סך 4 מיליון ₪.
  • סה"כ, נשבר שיא הבלאק פריידי של כל הזמנים, עם הוצאות גלובאליות של 9 ביליון דולר.


תשעה. ביליון. דולרים. וזה עוד לפני שהזכרנו את סייבר מאנדיי, יום הרווקים ועוד סיילים, שגם הכניסו סכומי עתק. עכשיו, אתם באמת יכולים להגיד שאתם יכולים להרשות לעצמכם לא להיות חלק מזה? כל הנתונים מראים כי ימי הסיילים הם הרווחיים ביותר עבור חנויות איקומרס ולכן, אתם חייבים להשקיע בהם ב 2021. זוהי הזדמנות נפלאה להגיע לקהלים חדשים, להגדיל את המכירות ואת רשימות התפוצה שלכם ולהתחיל להתכונן למכירות לכל אורך 2022. אז מאיפה מתחילים?

מכירות בלאק פריידיי 2019


המפתח להצלחה הוא הכנה מוקדמת, בכל ההיבטים

אם אתם רוצים לכבוש את בלאק פריידי הקרוב בסערה, התחילו להתכונן כבר מעכשיו:

  • וודאו כי יש לכם אתר אינטרנט איכותי, מרשים ומזמין, שימיר מבקרים רנדומליים ללקוחות משלמים.
  • בנו משפך שיווקי יעיל, שימשוך את הקהל הרלוונטי.
  • צרו מערך רימרקטינג מתוחכם, שימנף את הכניסות בימי הסיילים המוקדמים – לרכישות בימי הסיילים המאוחרים יותר.
  • דאגו שיש לכם מערך לוגיסטי יעיל ומהיר, שיוכל להתמודד עם כמות גדולה (מאוד) של הזמנות בו זמנית.
  • שפרו את מערך שירות הלקוחות שלכם, הכשירו עובדים והעלו את הסטנדרטים, תוך נכונות לעבודה מאומצת בימי הסיילים.

עכשיו כשאתם מבינים מה דרוש לכם, הגיע הזמן להתחיל לעבוד. המשיכו לקרוא ותגלו את כל הטיפים שיסייעו לכם לעבור את ימי הסיילים של 2021, עם רווחי שיא.


תאריכי חגי מכירות 2020

הכנת האתר לבלאק פריידי 2021

האלמנט הכי חשוב להצלחה בימי הסיילים, הוא אתר מכירות טוב. בעצם, אל תסתפקו ב "טוב" – כדי לשרוד את התחרות העצומה בין העסקים, אתם זקוקים לאתר מכירות מעולה. ימי המכירות אונליין תמיד היו פופולריים, אבל בתקופת הקורונה, לנוכחות דיגיטלית נהיתה חשיבות רבה יותר. סגרים, בידודים ורצון להימנע מהתקהלויות, מביאים אנשים להעדיף קניות אונליין, גם כשהקניה בחנות הפיזית זמינה וישימה.
לכן, אם אין לכם אתר – זה הזמן לבנות אחד. אתם יכולים לבנות אותו לבד, אבל ההמלצה היא ליצור קשר עם חברה לבניית אתרים, שתבנה לכם אתר בהתאמה אישית ובהתאם לצרכים העסקיים שלכם. אנו מתמחים בבניית אתרים וספציפית בבניית אתרי אונליין, אז תרגישו חופשי לפנות אלינו עם שאלות ובקשות לפרטים נוספים.
אם יש לכם אתר, זה מעולה! אבל בכלל לא בטוח שהוא יוכל לעמוד בעומס של בלאק פריידי. לכן, אתם צריכים להכין אותו מראש:


1. רעננו את העיצוב של האתר, בהתאם לרוח התקופה

אחד הדברים שהופכים את ימי המכירות לכל כך רווחיים, היא האווירה החגיגית העוטפת אותם. מדובר בימים שאינם חגים רשמיים ובכל זאת, חנויות אונליין ואופליין יוצאות מגדרן כדי להשרות אווירה מיוחדת ושמחה, המעלה את סף הריגוש ותורמת לכך שהקונים מבצעים יותר רכישות. גם הגולשים שיגיעו לאתר שלכם, יצפו לאותה אווירה. כמובן, שאין צורך לשנות את כל העיצוב של האתר, אך כדאי להחליף את הבאנר בעמוד הראשי ובעמודי הקטגוריות ולהתאים אותם לימי המכירות. בנוסף, מומלץ להוסיף לעמודי המוצר אייקונים הקשורים לבלאק פריידי. אלו הם שינויים גרפיים מינוריים אך משמעותיים ואתם יכולים לבצע אותם לבד, או להיעזר במי שבנו לכם את האתר. אתם כמובן יכולים גם לפנות אלינו, לביצוע מדויק ומוקפד.


2. התאימו את האתר שלכם לגלישה במובייל

היינו מצפים שב 2021 זה יהיה מובן מאליו שכל האתרים יהיו מותאמים למובייל, אבל המציאות מוכיחה אחרת וחבל. יותר מ 50% מהרכישות אונליין מתבצעות מהסמארטפון וזה אומר שהאתר שלכם צריך להיות רספונסיבי למובייל ולהציע חווית משתמש מושלמת. אם אתם חוששים שלא תספיקו להתאים את כל האתר לפני עונת המכירות, הנה מה שאתם יכולים לעשות בינתיים:

  • התחילו מהדפים החיוניים ביותר לעונת הסיילים, כדי לתת מענה לגולשים והתקדמו כל פעם כמה צעדים, עד שתתאימו את כל האתר לסטנדרטים של גלישה ב 2021.
  • לפתור בעיות מהירות טעינה – הנפוצות בשימוש במובייל. כדי לסייע לאתר להטען מהר יותר, הימנעו משימוש בקבצים ותמונות "כבדים", גיפים וסרטונים הנפתחים באופן אוטומטי.
  • נקטו בגישת "Mobile First", כלומר, חשבו קודם כל על השימוש במובייל והתאימו אליו כל אלמנט חדש שתעלו לאתר לקראת חגי הסיילים.


3. השקיעו בתוכן שיווקי

הרבה מהחנויות הווירטואליות, תקועות עם תכנים המורכבים מטקסטים משעממים וחסרי ייחוד, הפוגעים בחוויית המשתמש, באחוזי ההמרה ובמיקום של האתר בגוגל. לכן, לקראת בלאק פריידי 2021, מומלץ להשקיע בכתיבה איכותית. כמובן, שאם יש לכם איקומרס עם אלפי מוצרים, זה עלול להיות מעט מאתגר, מבחינה לוגיסטית ותקציבית. במקרה כזה, מומלץ לבחור כמה מוצרים נבחרים ולהצמיד אליהם טקסטים ברמה גבוהה. נסחו כותרת מושכת, כתבו תיאור קצר ותיאור מלא, המלצות וכל דבר נוסף שיכול לשכנע את הגולשים לרכוש את המוצר. באותה הזדמנות, כדאי גם להחליף את תמונות המוצרים, אם הן זקוקות לשדרוג. את התוכן השיווקי אתם יכולים לכתוב בעצמכם, או לפנות לכותב מקצועי שינסח תיאורי מוצר קולעים וממירים.


4. היערכו לעומס על האתר

אם הקמפיין שלכם יעבוד כראוי, האתר יזכה לכניסות רבות – האם אתם בטוחים שהוא יוכל לעמוד בעומס? היו מוכנים עם שרת חזק, שיעמוד היטב בעומס המבקרים וההזמנות. בנוסף, וודאו כי יש לכם גיבוי תדיר, שיאפשר לכם לשחזר את האתר ואת הזמנות הלקוחות במהירות, במידת הצורך.


שיפור מערך השיווק

כל השדרוגים שתוסיפו לאתר ישפרו את יחסי ההמרה, אבל אם אתם רוצים להתכונן לבלאק פריידי ולחגיגות הסיילים של 2021 כמו שצריך, אתם צריכים לשפר גם את השיווק שלכם.


1. שכללו את מסע הלקוח

"מסע לקוח" הוא כינוי למסלול השיווקי שעובר גולש, מרגע החשיפה הראשונה למותג שלכם ועד שהוא הופך ללקוח משלם. לקראת בלאק פריידי 2021, מומלץ לשכלל את המסע הזה וכדאי להתחיל בשיפור המשפך השיווקי. השקיעו בהבנה מעמיקה של המוצר הנמכר ושל קהל היעד אליו אתם שואפים לפנות. הדגישו את הפתרונות והתועלות של המוצר, תוך מענה על שאלות כמו: מה הכאב של קהל היעד ומה הוא שואף להרוויח באמצעות שימוש במוצר. אם חלו שינויים במוצר, זה הזמן לחשוב על קהלי יעד חדשים העשויים להפיק ממנו תועלת ולשפר את הקריאייטיב בהתאם לך. ככל שתאפיינו יותר טוב את הלקוחות של המוצר, כך תוכלו לייצר מסרים מדויקים, שיניעו את הגולשים לרכוש אותו.


2. תכננו את הקמפיינים הייעודיים לימי הסיילים, מבעוד מועד.

יש סוג אחד של בעלי עסקים, שאתם לא רוצים להיות: אלו המתעוררים יום בהיר אחד ולפתע מבינים כי בלאק פריידי ממש מעבר לפינה והם לא מוכנים. הקדישו זמן ומחשבה לתכנון מקדים של הקמפיין שלכם, כך שיהיה מותאם לימים אלו ויביא לכם את הרווחים שאתם מצפים להם. קחו בחשבון שבכל חגי הקניות, קשה להשיק פרסומים אגרסיביים, גם באורגני וגם באמצעות קידום ממומן. התחרותיות הרבה בימים אלו, מביאה לנסיקה במחירי הקמפיינים ולהצפה של תכנים שיהיה מאתגר לבלוט מביניהם. לכן, בחרו מראש את התאריכים בהם תתמקדו ותכננו קמפיין לתאריכים אלו, בהתאם למוצרים שתציעו למכירה. מומלץ מאוד לא להקים את הקמפיין לבד, משום שמדובר בתהליך הרה גורל מבחינת פוטנציאל הרווחיות שאתם יכולים להגיע אליו. אם אתם עובדים עם סוכנות שיווק דיגיטלי, תכננו איתם מעכשיו את הקמפיין לבלאק פריידי. אם אין לכם ליווי מקצועי, אנחנו נשמח להקים עבורכם קמפיין, עם המון ניסיון בבניית משפכים שיווקיים וקידום ממומן ואורגני. רק דברו איתנו בהקדם, כדי שנגיע מוכנים לימי הסיילים.


3. נצלו את ימי המכירות לאיסוף דאטה ובניית CRM

יחס המרה ממוצע באתרי סחר, עומד על 2% בלבד. גם אם האתר שלכם יוצא מגדר הרגיל ומגיע ליחס אסטרונומי של 10%, זה עדיין אומר ש 90% מהגולשים לאתר, לא ירכשו ממנו. אל תוותרו על הגולשים האלו, כי כל מי שביקר באתר ולא רכש, הוא פריט דאטה משמעותי. אספו את כל הנתונים הללו, כדי להשתמש בהם בשלב מאוחר יותר לקמפיינים מבוססי רימרקטינג בפייסבוק, בגוגל ואפיקים נוספים. קמפיין רימרקטינג מאפשר לכם לפנות שוב לגולש, בטקטיקות הנועדו להחזיר אותו לאתר ולהניע אותו לבצע המרות. למשל: הצעות להנחה, הבלטה של מוצרים מסוימים, קופי מדויק הפונה לכאבים של הגולשים ולמאפיינים נוספים שלהם ועוד. כן, גם את זה אנחנו יודעים לעשות, בנוסף לעוד המון רעיונות שיש לנו, לשיפור מערך השיווק של העסק שלכם. אז נסו אותנו! ותרוויחו בגדול.


4. בנו רשימת תפוצה

בנוסף לאיסוף נתונים על הגולשים באתר, כדאי להזמין אותם להירשם לרשימת התפוצה הבלעדית שלכם. שיווק לרשימת תפוצה באמצעות אימייל מרקטינג (ניוזלטרים), עדיין נחשבת לאחד מהכלים השיווקיים היעילים ביותר שיש. התחושה של הלקוחות היא של הצטרפות למועדון לקוחות אקסקלוסיבי, המעניק להם מידע וגישה להטבות שאין ללקוחות אחרים. אתם מצדכם, יכולים להשקיע בניוזלטרים עם מבצעים, הנחות, ערך מוסף ללקוחות וכל תוכן שיאפשר לכם להדק את מערכת היחסים עמם.


שיפור המערך הלוגיסטי ומערך שירות הלקוחות

אם הכל יתנהל כמתוכנן, אתם תצטרכו להתמודד עם כמות גדולה מאוד של הזמנות בימי הסיילים. זה אומר שאתם צריכים להתכונן מראש עם מלאי גדול, חוזה עם חברת שליחויות אמינה וזריזה והפעלת מערך שירות לקוחות יעיל, שיספק מענה ללקוחות. כדי להבטיח את כל אלו, קבלו 2 טיפים מנצחים:


1. ספקו מענה זמין באתר 24/7

במקביל למענה אנושי בשעות הפעילות כדאי להפעיל באתר צ'טבוט משוכלל, שיספק מענה דיגיטלי מיידי לשאלות לפני ואחרי הרכישה.


2. הגבילו את כמות הפריטים

אחד האתגרים בבלאק פריידי וימי הסיילים הוא הצורך ליצור צפי מכירות מדויק. בפועל, אי אפשר תמיד לדעת אילו מוצרים ימכרו בכמויות גדולות ואלו יהיו פחות פופולריים. כדי לשלוט בזה כמה שניתן, בחרו מראש אילו מוצרים יוצעו בהנחה לבלאק פריידי והגבילו את מספר הפריטים הנמכרים במבצע. תכננו גם את הקמפיין בהתאם להחלטה הזו וכך תתפסו 2 ציפורים בסייל אחד: גם תצרו אלמנט דחיפות, שהוא קריטי בשיווק וגם לא תתקעו עם עומס הזמנות וללא יכולת לספק את המוצר.


אף פעם לא מאוחר מדי להיערך לבלאק פריידי!

אם אתם קוראים את המאמר הזה וחושבים לעצמכם: "נובמבר עוד רחוק... יש לי דברים יותר דחופים לטפל בהם", אנחנו מבטיחים לכם: אתם על המסלול הבטוח לפספס את ההזדמנות. כבר הדגשנו את החשיבות של היערכות מוקדמת כתנאי להצלחה שיווקית ומסחרית בבלאק פריידי 2021 ובימי הסיילים. אתם צריכים לקחת בחשבון שמדובר בדברים שיש להקדיש להם זמן ומשאבים. שדרוג האתר, יצירת משפך שיווקי או ליטוש מסע הלקוח – כל אלו פעולות המצריכות עומק, מחשבה וזמן.
נשמח לעמוד לרשותכם עם מעטפת שירותים מקיפה, הכוללת את כל ההיבטים השיווקיים, האסטרטגים והעיצוביים, כדי שחגי נובמבר 2021, יהיו המוצלחים ביותר שהעסק שלכם חווה.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה