גם בתקופת הקורונה: איך להרוויח יותר מתקופת ה-Black Friday ואירועי סוף השנה?

היקף המכירות באינטרנט ממשיך לטפס ואירועי הבלאק פריידי עתידים להיות רגע השיא. האם האתר שלכם מוכן?

גם בתקופת הקורונה: איך להרוויח יותר מתקופת ה-Black Friday ואירועי סוף השנה?

אם יש לכם אתר איקומרס, אתם בטח יודעים שחגי הקניות של נובמבר ודצמבר הם אירוע השיא של השנה. רק כדי לסבר את האוזן, תשמעו קצת נתונים על 2019:

  • ב-2019, סך המכירות בבלאק פריידי בארה"ב עמד על 7.4 מיליארד דולר באונליין.
  • בסייבר מאנדיי הגיעו המכירות באונליין בארה"ב ל-9.7 מיליארד דולר.
  • בסינגל דיי, Alibaba הגיע לשיא מכירות של 38.3 מיליארד דולר ביום אחד.
  • הישראלים ביצעו בבלאק פריידי של 2019, רכישות באונליין בהיקף של יותר מ-750 מיליון שקלים.
  • בדקה העמוסה ביותר, נרשמו 12,000 עסקות.
מכירות בלאק פריידיי 2019

כל הנתונים האלה מלמדים אותנו דבר אחד - ימי החגים של נובמבר דצמבר, הבלאק פריידי, סייבר מאנדי, יום הרווקים הסינים ואחיהם - הם פוטנציאל רווח אדיר לאתרי איקומרס.

תאריכי חגי מכירות 2020

הימים האלה הם ימי רצון בקרב הלקוחות. הם מודעים לכמות המבצעים ומתכוננים להוציא את כרטיס האשראי. אתם כבעלי עסק רוצים שהם יעשו את זה אצלכם.
ימי המכירות האלה הם הזדמנות ענקית להגיע לקהלים חדשים, להגדיל את המכירות ולבנות דאטא של מתעניינים במוצרים שלכם לקראת 2021. איך תנצלו אותם לטובתכם?

המפתח להצלחה? הכנה מדוקדקת
הצלחה בבלאק פריידי, מתחילה בהכנה מפורטת ומדוקדקת, בכל הרמות.

  • להיות מוכנים עם אתר אינטרנט איכותי שממיר מבקרים לרוכשים.
  • לתכנן משפך שיווקי אפקטיבי שייצר לכם כניסות רלוונטיות.
  • לייצר מערך רימרקטינג כולל, שינצל את הכניסות בחגים המוקדמים - לרכישות בחגים הבאים.
  • לדאוג שיהיה לכם מערך לוגיסטי מושלם, שידע להתמודד עם מבול של הזמנות.
  • להכשיר שירות לקוחות יעיל ומהיר.

איך עושים את כל הדברים האלה בצורה הנכונה, ומגיעים מוכנים לאירועי בלאק פריידי 2020? תמשיכו לקרוא.


טיפים והערכות לבלאק פריידי 2020

נתחיל במובן מאליו. כדי להצליח בעונת המכירות הזו, אתם צריכים אתר מכירות.
בעקבות הקורונה, הצפי הוא שתהיה משמעות גדולה אפילו יותר לנוכחות דיגיטלית. בשנים קודמות החנויות בקניונים סיפקו מבצעי בלאק פריידי - אבל השנה הזירה הכמעט בלעדית תהיה ברשת. בימי הקורונה אנשים משתדלים להימנע מכניסה לחנויות, ואירועי הבלאק פריידי כנראה יוכיחו שרכישה באינטרנט היא העתיד.
אם עדיין אין לכם אתר, כדאי שתתארגנו על זה בהקדם. תוכלו לבנות אתר בעצמכם, אולם ההמלצה היא להיעזר בחברה מקצועית שתבנה לכם אתר שיתאים לצרכים שלכם. אנחנו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים - נשמח לעזור לכם בזה.
כבר יש לכם אתר? מצוין. אבל גם זה לא מספיק. כדי להצליח עליכם להיערך. הנה הטיפים שלנו לעונת המכירות של הבלאק פריידי:


הכנת האתר לתקופת הבלאק פריידי


1. רעננו את העיצוב של האתר והתאימו אותו לתקופה

אחד הדברים שהופכים את ימי המכירות לאירוע ענק, הם אווירת החג שהם משרים.
הגולשים שיגיעו לאתר שלכם, יצפו לאווירה מיוחדת. אין צורך לשנות את כל העיצוב של האתר - מספיק שתחליפו את הבאנר בעמוד הראשי, ובעמודי הקטגוריות ותתאימו אותם לימי המכירות. עדיף עם קריצה לבלאק פריידי - היום המוכר ביותר. בנוסף, כדאי להוסיף לעמודי המוצר אייקונים הקשורים לבלאק פריידי.
תוכלו לבצע את הפעולות האלה בעצמכם, להיעזר במי שבנה לכם את האתר - או לפנות אלינו.


2. התאימו את האתר שלכם לגלישה במובייל

ב-2020 זה מובן מאליו, ובכל זאת עדיין יש אתרים שלא מותאמים למובייל ב-100%. וזה חבל. למה?
הנתונים מראים שיותר מ-50% מהעסקאות מבוצעות במובייל, ולמעשה אנשים כבר לא עוברים למחשב כדי לבצע רכישה. לכן, האתר שלכם חייב להיות מותאם קודם כל לגלישה בסמארטפון.
חוששים שלא תספיקו להתאים את כל האתר לפני עונת המכירות? הנה מה שאתם יכולים לעשות בינתיים:

  • לפתור בעיות מהירות - אחת הבעיות הנפוצות בתצוגת מובייל היא זמני טעינה ארוכים. כדי לגרום לאתר להיטען מהר יותר, הימנעו מתמונות כבדות, מגיפים ומסרטונים כבדים שנפתחים באופן אוטומטי.
  • לחשוב קודם כל על מובייל - כל אלמנט חדש שתעלו לאתר לקראת חג הבלאק פריידי יהיה מותאם באופן מלא למובייל.
  • לשפר מה שאפשר - תתחילו מהדפים החשובים ביותר, ולאט לאט תתאימו את כל האתר לתנאי הגלישה ב-2020.


3. תשקיעו בכתיבה שיווקית

חנויות וירטואליות רבות, תקועות עם טקסטים משעממים וחסרי ייחוד. מה הבעיה? טקסטים חלשים פוגעים בחווית המשתמש, באחוזי ההמרה ובמיקום שלכם בגוגל.
לקראת הבלאק פריידי, כדאי להשקיע בכתיבת עמודי מוצר מושקעים.
אם יש לכם אלפי מוצרים באתר, זה עלול להיות מעט מורכב. ההמלצה היא לבחור מספר מוצרים נבחרים ולהשקיע בכתיבה איכותית.
כיתבו כותרת מושכת, תיאור קצר ותיאור מלא, מפרט, המלצות ועוד. כדאי לשפר גם את התמונות. תוכלו לבצע את השדרוג בעצמכם, או להיעזר בכותב מקצועי.


4. האם האתר יכול לעמוד בעומס?

אם הקמפיין יעבוד כמו שצריך, האתר יזכה לשפע של מבקרים.
אתם צריכים להיות ערוכים עם שרת חזק מספיק, שיעמוד בעומס המבקרים וההזמנות. אל תשכחו לדאוג לגיבוי תדיר, שיאפשר לשחזר את האתר ואת ההזמנות של הלקוחות במהירות.


שיפור מערך השיווק

כל השדרוגים שתוסיפו לאתר ישפרו את יחסי ההמרה, אבל כדי שיהיה לכם את מי להמיר אתם צריכים לחשוב גם על מערך השיווק.
4 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה:

1. שכללו את מסע הלקוח

מסע הלקוח, הוא כינוי לדרך שעובר הגולש מרגע החשיפה למותג ועד שהוא הופך ללקוח. לקראת הבלאק פריידי, כדאי לשכלל את המסע השיווקי שעוברים הלקוחות שלכם.
הדרך לשיפור המשפך השיווקי, עוברת דרך הבנה עמוקה של המוצר ושל קהל היעד אליו אתם רוצים לפנות. נסו לחשוב על המוצר ועל הבעיות שהוא מתיימר לפתור. מאילו כאבים סובל קהל היעד? מה הוא שואף להרוויח באמצעות המוצר?
בנוסף, נסו לחשוב האם חלו שינויים במוצר. אולי יש קהלים חדשים שיהיו מעוניינים במוצר? אולי יצוץ לכם רעיון לקריאייטיב חדש?
ככל שתעמיקו לחשוב על קהל היעד, כך תוכלו לייצר מסרים מובחנים, שידברו אל אנשים ספציפיים יותר ויגרמו להם לרכוש.


2. תכננו קמפיין ייעודי לימי הבלאק פריידי, מבעוד מועד

הרבה בעלי עסקים מתעוררים יום בהיר אחד, ומבינים שבעוד שבוע מגיע הבלאק פריידי והם לא מוכנים. אם תתפסו את זה בזמן, תוכלו להגיע עם קמפיין מותאם ולהרוויח.
כיוון שיהיה קשה לפרסם בצורה אגרסיבית בכל חגי הקניות, כדאי לבחור קודם כל באיזה תאריכים להתמקד. בשלב הבא יהיה עליכם לתכנן קמפיין שיתאים למוצרים שלכם.
את הקמפיין תוכלו להקים בעזרת משרד הדיגיטל איתו אתם מבצעים שיווק דיגיטלי. אין לכם מישהו כזה? נשמע לעזור לכם. אנחנו בונים משפכי שיווק וקמפיינים ייעודיים למגוון עסקים וחברות. דברו איתנו מוקדם, כדי שנגיע מוכנים לחודש החשוב בשנה.


3. נצלו את ימי המכירות לאיסוף דאטה

יחס המרה ממוצע באתרי סחר עומד על 2%, וגם אם האתר שלכם מדהים ומגיע ל-10% המרה - 90% מהגולשים שהגיעו לא ירכשו.
אל תוותרו על הגולשים האלה. כל אלה שביקרו באתר שלכם ולא רכשו, הם דאטה פוטנציאלית שעומדת על השולחן. אתם צריכים לאסוף אותם.
כדי לנצל את הנתונים האלה, כדאי להשתמש בכלי רימרקטינג לאיסוף הדאטא. לאחר מכן תוכלו הקים קמפיינים מבוססי רימרקטינג בפייסבוק, בגוגל ובערוצים נוספים.
כן, גם את זה אנחנו יודעים לעשות, ויש לנו עוד המון רעיונות לשיפור מערך השיווק של העסק שלכם. נסו אותנו!


4. בנו רשימת תפוצה

בנוסף לאיסוף נתונים על הגולשים באתר, כדאי להזמין אותם להירשם לרשימת התפוצה שלכם. לאחר מכן, תוכלו לשווק לרשימת התפוצה שיצרתם באמצעות אימייל מרקטינג - כלי שיווק יעיל מאוד, גם כיום.


מלאי, אספקה ושירות לקוחות

אם הכל יתנהל לפי התוכניות, אתם תתמודדו עם כמות מטורפת של הזמנות.
זה אומר שתצטרכו להיות ערוכים עם מלאי גדול, עם חברת שליחויות רצינית וכמובן עם מערך שירות לקוחות שיספק מענה לגולשים. קבלו 2 טיפים חשובים בהקשר הזה:

1. ספקו מענה זמין באתר

קחו בחשבון שגולשים רבים ירצו לשאול שאלות לפני שהם מבצעים רכישה. כדאי להוסיף לאתר צ'אטבוט למענה מיידי. כמו כן, כדאי להעמיד גם מענה אנושי זמין, לגולשים חששנים.


2. איך להבטיח מלאי מספיק?

אחד האתגרים בתקופת מבצעים, הוא שאתם לא יודעים מה ימכר בכמויות, ומה פחות.
כדי לשלוט בזה, תוכלו לבחור אילו מוצרים נמכרים במבצעים מיוחדים - ולהגביל את מספר הפריטים שנמכרים במבצע. תוכלו לפרסם מוצר בהנחה ולציין שהמבצע מוגבל ל-100 מוצרים. כך תיצרו דחיפות גדולה יותר לרכוש, ולא תיתקעו בלי יכולת לספק את המוצר.


אף פעם לא מוקדם מדי להיערך לבלאק פריידי

אם אתם קוראים את המאמר הזה וחושבים לעצמכם "נומבבר עוד רחוק.. יש לי דברים דחופים יותר.." כדאי שתדעו שאתם על המסלול הבטוח לפספס את ההזדמנות.
כבעלי עסק, אתם בטח יודעים שהיערכות מוקדמת היא תנאי הכרחי ליצירת הצלחה.
אתם מכירים את העסק שלכם הכי טוב, ואת הדברים שקשורים אליו תוכלו לעשות במהירות. אבל שדרוג האתר, יצירת משפך שיווקי וכל שאר הפעולות שדורשות עומק ומחשבה עלולות לקחת זמן מה.
נשמח לעזור לכם מבעוד מועד, עם כלל ההיבטים השיווקים והעיצוביים, כדי שחגי נובמבר יהיו המוצלחים ביותר שידעתם.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה