13 האפליקציות המובילות בשנת 2020

מהן האפליקציות המובילות בשנת 2020? האם יש יישומי חובה שעדיין לא ניסיתם? איך השפיע Covid-19 על מפת האפליקציות בישראל?

13 האפליקציות המובילות בשנת 2020

איך השפיעה הקורונה על השימוש באפליקציות?

בתקופת הקורונה, עלה באופן משמעותי השימוש באפליקציות שעד לא מזמן לא היו מוכרות בכלל. במקביל, האפליקציות המוכרות התחזקו עוד יותר.
האפליקציות המובילות בתקופה הזו, הן כאלה שמאפשרות תקשורת מרחוק, במיוחד באמצעות וידאו, וכן אפליקציות ללמידה מרחוק. בנוסף, הרשתות החברתיות ממשיכות להיות מוקד בילוי משמעותי בסמארטפון.
בואו נדבר על האפליקציות המובילות ב-2020.


מהן האפליקציות המובילות בשנת 2020?


1. Zoom

אפליקציית זום היא ללא ספק המנצחת של התקופה המטורפת בה אנו חיים.
ZOOM נוסדה כבר ב-2011 על ידי אריק יואן, אמריקני ממוצא סיני. עד לאחרונה היא שימשה בעיקר אנשי עסקים כדי לבצע שיחות וידאו מרובות משתתפים.
מאז פרצה הקורונה לחיינו, השימוש בזום זינק ברחבי העולם ובישראל.
בתים רבים בישראל ערכו את ליל הסדר של 2020 בזום, והיא משמשת להעברת שיעורים וסדנאות, אימוני כושר מרחוק, ניחום אבלים, השתתפות באירועים, מפגשים עם חברים וכמובן לצרכים עסקיים, כמו פגישות, שיחות מכירה ועוד.
בזמן שאנחנו נאלצים להתרחק אחד מהשני, להמעיט במפגשים חברתיים, בלימודים, ובכל יציאה מהבית - זום הפכה לאפשרות תקשורת מרכזית.
מדובר באפליקציית וידאו, פשוטה מאוד להפעלה, ניתנת לשימוש במחשב ובסמארטפון, ומאפשרת לקיים שיחות מרובות משתתפים של עד 1,000 אנשים. בגירסה החינמית, שיחה מוגבלת ל-40 דקות, וניתן להירשם לשירות בתשלום ולערוך שיחות ארוכות יותר.


2. Google Classroom

גוגל קלאסרום היא אפליקציה נוספת שהרוויחה מהמצב.
זוהי מערכת ניהול לימודית, שפותחה על ידי גוגל, ומשלבת שירותי גוגל דרייב וגוגל דוקס. באמצעות האפליקציה, ניתן לארגן את המטלות, ההודעות, הקישורים וכל שאר הדברים הנחוצים לקשר בין תלמיד למורה בעידן הדיגיטלי. בטח בעידן הקורונה.
עד לא מזמן הייתה האפליקציה בשימוש רק על ידי מנהלי בתי ספר בעלי חשבון מורשה, אך כיום היא זמינה לכל המשתמשים ללא עלות.


3. WhatsApp

אם הרשימה הזו הייתה נערכת לפני חצי שנה, כנראה שוואטסאפ הייתה ראשונה. קשה לדמיין חיים בישראל ללא וואטסאפ, שהפכה להיות דרך התקשורת העיקרית של ישראלים. הם לא שולחים SMS ובטח שלא מתקשרים. הכל בוואטסאפ.
וואטסאפ הוא יישומון חינמי להעברת מסרים מיידיים, תמונות, מסמכים, וידאו וקול. היישום נרכש על ידי פייסבוק ב-2014, תמורת 19 מיליארד דולר במזומן ובמניות.
נכון לפברואר 2020, יש ליישומון למעלה מ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם.


4. Instagram

אנחנו לא באמת צריכים להציג לכם את אינסטגרם, נכון?
ובכל זאת, אינסטגרם הוא יישומון אמריקאי, ורשת חברתית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים.
הצמיחה של אינסטגרם הייתה מהירה מאוד. ב-2010 הושקה האפליקציה, ותוך שנתיים כבר הגיעה ל-25 מיליון משתמשים רשומים. באותה שנה, היא גם נרכשה על ידי פייסבוק.
אחד הפיצ'רים הבולטים באינסטגרם, הוא הסטורי, שמאפשר להעלות תמונות וסרטונים לפרק זמן מוגבל ולזכות לחשיפה רבה.
מעניין להסתכל על אינסטגרם בהקשר של אפיון אפליקציה. הממשק של אינסטגרם כל הזמן מתחדש, ונוספים לו פיצ'רים נוספים בהתאם לצורך ולמה שהמתחרים עושים.


5. YouTube

ניתן להגדיר את יוטיוב כחלק מהותי בתרבות האינטרנט בעידן הנוכחי. עד כמה מהותי? נדיר למצוא טלפון חכם שאין בו את האפליקציה.
בשנים האחרונות אפליקציות כמו אינסטגרם וטיקטוק נוגסות בנתח הגולשים של יוטיוב, אבל הן מציעות תכונות אחרות, כך שיוטיוב עדיין רלוונטית ומובילה. למעשה, יוטיוב היא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, אחרי גוגל.
השימוש באפליקציה חינמי, ומרבית התכנים חשופים לכולם. ניתן להירשם לשירות יוטיוב פרימיום, ולהנות משימוש ביוטיוב ללא מודעות, במצב הפעלה ברקע וגם באופליין.


6. TikTok

טיקטוק היא אפליקציה שכל מי שעוסק בפיתוח אפליקציות חייב ללמוד ממנה.
בהתחלה התייחסו אליה כאל אפליקציה לילדים, שלא באמת תעמוד במבחן הזמן - אבל תקופת הקורונה הוכיחה לכולם שטיקטוק כאן כדי להישאר.
מדובר באפליקציה סינית, המאפשרת למשתמשים ליצור קטעי וידאו קצרים. ב-2018 הובילה טיקטוק את מפת ההורדות בארה"ב ויש לה יותר מ-800 מיליון משתמשים ברחבי העולם.
שימוש באפליקציית TikTok בקרב מבוגרים באמריקהסלבריטאים רבים עושים שימוש באפליקציה כדי לשמור על קשר עם העוקבים שלהם, אולם טיקטוק מתייחדת דווקא בכך שגם אנשים לא מוכרים יכולים להפוך ויראליים במהירות.
בתקופת הסגר נעשה שימוש נרחב בטיקטוק בישראל, ובחודשים האחרונים החלו מפרסמים לעשות שימוש באפליקציה.
מה עושים בטיקטוק? ניתן לצלם, לערוך ולשתף סרטונים, תוך שילוב של קטעי מוזיקה. אתגרי הטיקטוק הפכו למטבע לשון מוכר ברחבי ישראל וסוחפים אחריהם המונים.


7. Facebook

פייסבוק, הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם, אמנם מאבדת כוח - אבל נחשבת לאחת האפליקציות המובילות גם ב-2020.
פייסבוק יצרה מהפכה באופן בו בני אדם תופסים את העולם, כאשר חברות וירטואלית הפכה לחלק מהותי בסדר היום האנושי. גם עולם הפרסום השתנה באופן משמעותי, פרסום בפייסבוק הוא חלק חשוב מאוד בכל קמפיין שיווקי.
אגב, בשנים האחרונות ספגה פייסבוק ביקורות רבות, בעיקר סביב התערבותה בעניינים פוליטיים וחברתיים.


8. Messenger

מסנג'ר היא אפליקציית ההודעות של פייסבוק. במקור פעלה האפליקציה כצ'אט של פייסבוק, ושוחררה כאפליקציה עצמאית ב-2011.
באמצעות מסנג'ר ניתן לשלוח הודעות, סרטונים, תמונות, מדבקות, קבצי אודיו ועוד ולבצע שיחות קול ושיחות וידאו.
האפליקציה מציעה תכונות דומות לוואטסאפ, ומרבית המשתמשים בישראל משתמשים בה כאפליקציה משנית, תומכת לפייסבוק ואילו בוואטסאפ כאפליקציה עיקרית.
הבנת ההבדלים בין מסנג'ר ווואטסאפ, עשויה לעזור למפתחים העוסקים באפיון אפליקציה לקבל רעיונות ודרכי חשיבה נכונות יותר.


9. Webtop

בדומה לזום וגוגל סקול, גם וובטופ, שמסייעת למורים לנהל אירועים בכיתה באופן מקוון, הגיעה למצעד הזה בזכות הקורונה.
מורים ומנהלים משתמשים באפליקציה, כדי ליצור הערכת תלמידים ודוחות. בחלק גדול מבתי הספר, מקבלים התלמידים שיעורים ועבודות דרך המערכת. בימים בהם למידה מהבית הפכה יומיומית, בוובטופ נעשה שימוש רב.


10. Sekura

סאקורה היא אפליקציה ישראלית שנועדה לסייע במניעת הטרדה מינית במרחב הציבורי.
האפליקציה פשוטה מאוד, וכוללת 4 לחצנים - השמעת צלצול המדמה שיחה נכנסת, צלצול סירנה משטרתית, שליחת הודעה עם המיקום לשלושה אנשי קשר מוגדרים ולחצן חיוג למשטרה או לאיש קשר.
היא אמנם לא מובילה את מצעד ההורדות, אבל היא בהחלט יוזמה חשובה.


11. SHEIN

shein היא אפליקציית קניות מקוונת המתמקדת באופנת נשים במחירים נגישים. shein שולחת בגדים למעל 220 מדינות ברחבי העולם, ומציעה אפליקציית מכירות נוחה במיוחד.
אם אתם עוסקים בפיתוח אפליקציות מכירה, כדאי שתעיפו מבט ב-Shein - אנחנו בטוחים שתקבלו המון רעיונות מצוינים.


12. Telegram

טלגרם היא אפליקציית צ'אט חינמית, דומה לוואטסאפ ומסנג'ר.
בשנים האחרונות הפכה טלגרם למוכרת בישראל, בגלל ביקורת על ההצפנה של פייסבוק וואטסאפ, והעובדה שהיא מתיימרת להציע רמת אבטחה גבוהה יותר.
כיום טלגרם משמשת בעיקר לקבוצות המצריכות אנונימיות של המשתמשים. כך לדוגמה, קבוצות להורדת סרטים, קניית קנאביס ועוד הן חלק מרכזי בפעילות האפליקציה בישראל. בנוסף, ערוצי הטלגרם משמשים עיתונאים, גופי תקשורת, חברות ועוד - כדי לתקשר עם הקהל בצורה ישירה.


13. האפליקציה שלכם

יש לכם רעיון מהפכני שיכבוש את מצעד ההורדות? חושבים על אפליקציה שתהפוך לדבר הגדול הבא? האפליקציות הגדולות בעולם, הגיעו לאן שהן הגיעו כי הן עשו את זה נכון.
אם תחשבו על הדברים לעומק, תבצעו אפיון אפליקציה מדויק ותעזרו במומחים שיודעים איך עושים פיתוח אפליקציות בצורה הטובה ביותר, כדי להוציא אותה לפועל - תוכלו להגיע למצעד ביום מן הימים.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה