אסטרטגיית שיווק דיגיטלי: הדרך הנכונה לשנת 2020

עסק קטן, חברה, ארגון ממשלתי או תאגיד בינלאומי - מה משותף לכולם? הם צריכים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי. בואו נבין מה זה, ואיך עושים את זה נכון

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי: הדרך הנכונה לשנת 2020

מהי אסטרטגיית שיווק דיגיטלי?

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי היא תוכנית הפעולה של העסק באינטרנט. תוכנית מקיפה המשקללת את המטרות של העסק, ואת הדרכים בהן הוא יוכל להשיג אותן.
חלק חשוב בפיתוח אסטרטגיית שיווק הוא מסע הלקוח או משפך שיווקי. מדובר בדרך שעובר לקוח פוטנציאלי מרגע שהוא נחשף למותג ועד שהוא הופך ללקוח פעיל.
מטרתה של אסטרטגיית שיווק, ליצור משפך שיווקי שיהפוך גולשים ללקוחות.


ממה מורכבת אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ב-2020?

כדי ליצור אסטרטגיית שיווק אפקטיבית, כדאי להכיר את האפשרויות השונות. ריכזנו עבורכם 4 מרכיבים ייחודיים שיכולים (וצריכים) לשמש אתכם כאשר אתם ניגשים ליצור אסטרטגיית שיווק לעסק.


1. אתר אינטרנט

אם מישהו עדיין התלבט, באה הקורונה והוכיחה שכל עסק צריך שיהיה לו אתר אינטרנט.
אתר האינטרנט מהווה תחליף לחנות הפיזית שלכם. נכון עדיין יש אנשים שיעדיפו להגיע לחנות, אבל מדובר בבודדים. כיום גם אנשים שנמנעו במשך שנים מרכישה באינטרנט - נפלו ברשת.
אם עדיין אין לכם אתר, כדאי שתחשבו ברצינות על הקמה של אתר לעסק.
כבר יש לכם אתר? מצוין, אבל זה לא אומר שאתם יכולים לנוח. עליכם לוודא שהאתר שלכם עונה על הקריטריונים של אתרים ב-2020:

  • רספונסיביות - אתר רספונסיבי, הוא אתר שניתן לגלישה נוחה מכל מכשיר. היום אנשים גולשים בעיקר מהסמארטפון, לכן האתר שלכם חייב להיות מותאם ב-100% לגלישה במובייל.
  • עיצוב עדכני - אם האתר שלכם מיושן, כדאי לשדרג אותו מבחינה עיצובית. המגמות באינטרנט משתנות כל הזמן, ונגיעות עיצוב קטנות יכולות לעשות שינוי משמעותי. ב-2020 אנחנו רואים אתרים בהירים, עם הקפדה על ריווח בין האלמנטים באתר. בנוסף, חשוב לשלב וידאו ותמונות איכותיות - אבל לא להגזים כדי שלא לפגוע במהירות.
  • SEO - כדי לגרום לאתר שלכם להופיע גבוה בתוצאות החיפוש, חשוב להשקיע בו ולעשות קידום אורגני. יש לבצע מחקר מילות מפתח, לייצר תוכן מתאים ולבצע התאמות נוספות שישפרו את המיקום שלכם בגוגל.
  • איסוף דאטה - אתר אינטרנט הוא דרך מצוינת לאיסוף מידע על הלקוחות שלכם. לדוגמה, תוכלו להטמיע באתר פיקסל של גוגל ופייסבוק, ולהשתמש בדאטה שתאספו כדי לבצע קמפיין רימרקטינג.
  • מה עוד? תבחנו את האתר מכל הכיוונים - האם הניווט נוח? האם יש תמונות ברורות? יש קישורים לרשתות חברתיות? יש הרשמה לרשימת דיוור? האם האתר נעים ונוח לגלישה? שאלות אלה ואחרות יעזרו לכם להתאים את האתר למציאות של 2020, ולצרכים של הגולשים שלכם.


2. שיווק באמצעות תוכן

בשנים האחרונות אנחנו רואים מהפך בחשיבות התוכן. מותגים משקיעים תקציבים גדולים מאוד, כדי ליצור תוכן בעל ערך עבור הלקוחות שלהם. מדוע?
כיום גולשים באינטרנט לא מסתפקים בפרסומות. הם מצפים לקבל משהו בתמורה לקשב שלהם. אם הם מרגישים שאתם מבזבזים להם את הזמן או לא מספקים את הסחורה, הם יחפשו במקום אחר.

אסטרטגיית תוכן תכלול מספר מרכיבים:

  1. בלוג - כתיבת בלוג שיספק מידע רלוונטי עבור קהל היעד שלכם, ימשוך מבקרים ומתעניינים לאתר ויסייע לכם למצב את העסק כמוביל ומומחה בתחומו. כמו כן, השקעה בתוכן לבלוג תסייע לכם לקדם את האתר במנועי החיפוש.
  2. תוכן אורגני ברשתות החברתיות - מותגים רבים משקיעים בנוכחות מסיבית ברשתות החברתיות, תוך ניסיון ליצור אינטראקציה עם הגולשים. ב-5 השנים האחרונות אינסטגרם תפסה את המקום של פייסבוק, ובשנה האחרונה אנחנו רואים איך טיקטוק צוברת עוד ועוד משתמשים. יתכן ש-2020 תהיה השנה שתסמל את המעבר של הכסף הגדול מאינסטגרם לטיקטוק.
  3. קידום תוכן באמצעות טאבולה ואאוטבריין - טאבולה ואאוטבריין הן פלטפורמות המאפשרות לקדם כתבות לקהלי יעד מפולחים. ניתן ליצור משפך שיווקי שיכלול צביעת קהלים באמצעות כתבה, וקמפיין רימרקטינג ברשתות החברתיות.


3. פרסום ממומן ברשתות החברתיות

פרסום ברשתות החברתיות הוא אחד הכלים המרכזיים שעומדים בפני מפרסמים בדיגיטל.
הרשתות החברתיות - פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק - הן מכרה זהב עבור המפרסמים. אנשים הולכים עם הסמארטפון לכל מקום, מתעדים, עוקבים, בודקים ולא מפסיקים להתעדכן.

איך מתבצע קידום ממומן?

קידום ממומן ברשתות החברתיות מבוסס על תשלום עבור חשיפות.
כדי לפרסם ברשתות החברתיות באופן ממומן, יש ליצור חשבון, להגדיר קהלים, ליצור מודעות, להקים קמפיין ולחכות לתוצאות. כמובן שיש לבצע אופטימיזציה כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.
ב-2020 יש 4 אפיקי פרסום ממומן מרכזיים:

  1. פייסבוק - למרות שבשנים האחרונות כוחה של פייסבוק נחלש, היא עדיין נחשבת לאחד המוקדים החשובים והאפיקטיביים ביותר
  2. אינסטגרם - בניגוד לפייסבוק, שם התוכן הוא מה שקובע - באינסטרגם הדגש הוא קודם כל על הויזואל. בנוסף, באינסטרם ניתן לפרסם באמצעות סטורי, שזוכה להמון חשיפות ותגובות
  3. טיקטוק - רק במהלך 2020 נפתחה האפשרות לפרסם בטיקטוק באופן ממומן. במהלך השנה צצו שאלות באשר לעתיד הפרסום בטיקטוק, בגלל פעולות שנקט נגדה הנשיא טראמפ. נראה מה יקרה בהמשך
  4. לינקדאין - רשת חברתית המיועדת ליצירת קשרים עסקיים ומקצועיים. קהל המשתמשים בלינקדאין מצומצם יותר, אולם פרסום בפלטפורמה מאפשר להגיע לבעלי תפקידים - מה שהרבה יותר קשה ברשתות האחרות


4. קידום ממומן בגוגל

בשונה מפרסום ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל מבוסס על מודל של PPC.
תוכלו לקדם דף נחיתה ייעודי שתבנו עבור הקמפיין, או לקדם את האתר שלכם באמצעות מערכת הפרסום של גוגל.

ההבדל בין קידום בגוגל לרשתות חברתיות

קידום בגוגל פונה למשתמש שמחפש משהו. המשתמש מקליד באופן אקטיבי מילת חיפוש ומגיע לאתר או לדף הנחיתה של המפרסם.
לעומת זאת, קידום ברשתות החברתיות מעלה את הצורך אצל הגולש. הגולש רואה פוסט שגורם לו לחשוב על רכישה של מוצר או שירות.


אז מהי הדרך הנכונה לשנת 2020?

אין דרך נכונה לשיווק באינטרנט, יש כלים ואפשרויות שמתאימות לכל עסק בצורה אחרת.
כדי ליצור אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ולהגיע לתוצאות משמעותיות, אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם גורם מקצועי. עדיף שעה אחת קודם.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה