כמה עולה לפרסם בפייסבוק? קבלו עצות ששוות כסף!

ב-2020 הממלכה של צוקרברג עדיין מהווה חלק חשוב מעוגת הפרסום של עסקים וחברות. גלו כמה עולה לפרסם בפייסבוק.

כמה עולה לפרסם בפייסבוק? קבלו עצות ששוות כסף!

כמה עולה לפרסם בפייסבוק?

כדי לענות על השאלה הזו, נפריד בין פרסום אורגני לממומן.


קידום אורגני בפייסבוק - כמה זה עולה?

קידום אורגני בפייסבוק יתבסס על פרסום פוסטים, ללא קידום ממומן שלהם. תוכלו לעשות זאת בעצמכם, ללא עזרת חברה או איש מקצוע. יחד עם זאת, עסקים רבים שוכרים חברה או פרילנסר שינהלו עבורכם את הדף, גם אם הם לא מבצעים קידום ממומן.
ניהול דף פייסבוק אורגני יתחיל מכ-800 ₪ ויגיע לכמה אלפי שקלים בחודש.
המחיר משתנה בהתאם למה שנכלל במסגרת ניהול הדף - מי כותב את הפוסטים? מי מעצב תמונות? מי עונה לגולשים? האם החשבון צריך להיות פעיל גם בקבוצות שונות?
* שתי הערות:

  1. חשוב להגדיר באופן מדויק מהי האחריות של מנהל הדף, כדי למנוע בעיות בהמשך
  2. עסק קטן יכול לבחור להיות אחראי על מענה לגולשים בדף ועל העלאת הפוסטים ולהיעזר בחברה חיצונית לכתיבה ועיצוב של הפוסטים בלבד


קידום ממומן בפייסבוק - כמה זה עולה?

פרסום בפייסבוק דורש בקיאות במערכת הפרסום של פייסבוק, ובדרך כלל לא מומלץ לעשות אותו לבד.
התשלום עבור קידום ממומן מתחלק ל-2: (1) תשלום דמי מדיה ישירות לפייסבוק, בהתאם לתקציב שתגדירו. (2) תשלום לגורם שינהל עבורכם את הקמפיין.

כמה נשלם על קידום ממומן בפייסבוק?

  • דמי מדיה - קמפיין בעל תקציב פרסום נמוך מ-300 ₪ יהיה לא יעיל. לכן, התשלום המינימלי לדמי מדיה יהיה כ-300 ₪ לחודש. אין הגדרת תקציב מקסימלית, ותוכלו להגדיר דמי מדיה בהתאם לצרכים וליכולת שלכם
  • ניהול קמפיין - תוכלו לנהל את הקמפיין בעצמכם, או לשכור חברה שתעשה זאת עבורכם. התשלום ישתנה בהתאם לניסיון וליכולות של החברה שבחרתם. גורם נוסף שישפיע על התשלום הוא גובה דמי המדיה


אתם תגדירו את התקציב, אבל יהיה לכם קשה לקבוע את העלויות

אתם אמנם יכולים להגדיר תקציב חודשי, אבל אתם לא שולטים בעלויות לליד. עלויות הפרסום משתנות בהתאם לפרמטרים שונים. בסעיפים הבאים נרחיב על כך.


מה משפיע על עלויות הפרסום?


באיזה תחום מדובר?

התחום בו אתם עוסקים, ישפיע על העלות לליד. כך לדוגמה, לידים בתחום הנדל"ן נחשבים יקרים יותר מלידים בתחום הקוסמטיקה. זה אינו מדע מדויק, ויכולים להיות יוצאים מן הכלל, אבל אין ספק שהתחום משפיע.


מהו סוג הקמפיין?

לכל קמפיין בפייסבוק ישנה מטרה, בהתאם להגדרות שלכם. חשוב לקבוע את המטרות במסגרת תכנון אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלכם.
לרוב, קמפיין יבוצע עבור אחת מהמטרות הבאות: הפנית גולשים לדף הפייסבוק או לאתר חיצוני, קבלת לידים, יצירת מעורבות ועוד.
העלות לליד היא נגזרת של מטרת הקמפיין והמיקוד שלו. עבור קמפיין שמטרתו יצירת מעורבות, העלות לליד תהיה נמוכה יותר מיצירת קמפיין שמטרתו הגברת הכניסות לאתר.
* טיפ: אם אתם מתלבטים מה סוג הקמפיין האידיאלי עבורכם, השתמשו ב-A/B טסטינג. מה זה אומר? צרו שני קמפיינים שונים, ונסו לבדוק מה מהם אפקטיבי יותר. שימוש ב-A/B אמנם ייקר את התהליך, אבל הוא ישפר את התוצאות שלכם לאורך זמן.


מתי המודעה מתפרסמת?

מחירי הפרסום בפייסבוק משתנים בהתאם להיצע וביקוש. כך, בתקופת בחירות עלויות הפרסום יהיו יקרות יותר כי יש ביקוש רב יותר לפרסום. תקופות נוספות בהן העלויות עשויות להיות גבוהות יותר הן חגים, עונת הקניות של הבלאק פריידי ועוד.
* טיפ: כדאי להגדיר את מספר הימים של הקמפיין, בהתאם לסכום שתרצו להשקיע. למה? תקציב הפרסום עלול להיגמר בתוך מספר ימים אם לא תגדירו כמה כסף להוציא בכל יום. כמו כן, תחשבו פעמיים לפני שאתם מפרסמים בתקופות מבוקשות ואם החלטתם לפרסם תעשו את זה חכם.


האם עושים אופטימיזציה כמו שצריך?

באמצעות אופטימיזציה ניתן לחסוך בעלויות הקמפיין ולהגיע לתוצאות הרבה יותר טובות.
האלגוריתם של פייסבוק מאפשר לנצל את התקציב בצורה טובה, אם תלמדו מהתוצאות, תמקדו קהלים ותחליפו מודעות.
* טיפ: אל תתפשרו על אופטימיזציה - זה עשוי להיות ההבדל בין קמפיין מוצלח לכסף שהלך לפח.


איפה המודעה ממוקמת?

רוב המודעות מופיעות כחלק מהפיד, אולם יש אפשרות למקם מודעות גם בצידי המסך. החיסרון במיקום מודעה בצד, הוא שהיא פחות בולטת ולא נראית כחלק מהפיד - מצד שני זה יכול לחסוך לכם כסף.
* טיפ: אם המותג שלכם מוכר יחסית, או מוכר לקהל היעד, ניתן לפרסם בצד - כיוון שהעובדה שמדובר במותג מוכר עשויה למשוך את תשומת ליבו של הגולש למרות שהמודעה נמצאת במקום פחות בולט.
יש לכם טיפים נוספים לפרסום בפייסבוק? רוצים לשאול שאלה? מוזמנים להשאיר לנו הודעה.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה