קידום אורגני: הדרך הזולה לקידום העסק באינטרנט

אתם רוצים להזרים גולשים לאתר, אבל התקציב מסמן לכם לעצור. מה עושים? תכירו את הדרך הזולה לביצוע קידום אורגני

קידום אורגני: הדרך הזולה לקידום העסק באינטרנט

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני הוא רצף פעולות שנעשות במטרה לגרום לאתר להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
תהליך קידום אורגני יכול לארוך מספר חודשים, ואף שנים כאשר מדובר בביטויים שנמצאים בתחרות גבוהה. הקידום יתבסס על אסטרגייה שתכלול שימוש בביטויים נבחרים, וכן התאמות של האתר כך שיענה על העקרונות של גוגל.


למה צריך את זה?

הקמתם אתר, עליתם לאוויר. עכשיו אתם מחכים. אבל, שום דבר לא קורה. אם לא תקדמו את האתר, הוא יעמוד ריק. אפס תנועה. אפס מכירות. אפס רווחים.
ניתן לבצע קידום ממומן, למשוך גולשים לאתר באמצעות קמפיינים בפייסבוק ובגוגל. זו שיטה מהירה יחסית, שלרוב גם מביאה תוצאות. אבל אם אתם חושבים לטווח ארוך, כדאי שתשתמשו גם בקידום אורגני.
למה? כי קידום אורגני הוא צורת קידום זולה ואפקטיבית יותר כשמסתכלים לטווח רחוק.
לקוחות שמגיעים לאתר באופן אורגני חיפשו משהו, וכך הגיעו לאתר שלכם. לרוב הם ישארו באתר שלכם יותר זמן, יבצעו יותר רכישות וכנראה שגם יחזרו אליו שוב בעתיד.


על מה מבוסס קידום אורגני?

  • אופטימיזציה - ככל שהאתר מותאם בצורה נכונה לדרישות של מנוע החיפוש של גוגל, כך דירוג האתר משתפר. אופטימיזציה היא צלילה אל הקרביים של האתר, וביצוע התאמות. מה למשל? הגדרה נכונה לכותרות ותמונות, שיפור מהירות, רספונסיביות ועוד.
  • יצירת תוכן בעל ערך לגולש - זה לא מספיק לכתוב תוכן עם מילות מפתח, התוכן הזה צריך לספק ערך לגולש, כך שהוא ימשיך לקרוא עד הסוף. התוכן צריך לעלות באתר, ובזירות תוכן שונות, למשוך קהלים לאתר ולגרום להם להישאר.
  • קישורים - אחד הפרמטרים המרכזיים של גוגל לבחינת אתר, הוא כמות הקישורים הנכנסים. ככל שהקישורים בעלי דירוג גבוה יותר, כך הציון של האתר יעלה. לכן חשוב להשתמש בקישורים איכותיים, וכן להקפיד על קישורים פנימיים בין דפי האתר.


האם קידום אורגני היא הדרך הזולה לקדם את העסק באינטרנט?

קידום אתרים אורגני עבור עסק ממוצע בישראל יעלה בין 1,500 ל-3,000 ₪ בחודש, עבור עסק קטן עד בינוני, ו-4,000 עד 10,000 ₪ לעסקים גדולים יותר.
כמובן שעבור חברות ענק ותאגידים מדובר בסכומים גבוהים יותר.
יחד עם זאת, ניתן לקדם את העסק גם במחירים זולים יותר, ואפילו ב-1,000 ₪ בחודש - בתנאי שמבינים שיש דברים שיהיה צריך להתפשר עליהם.
אתם כבעלי אתר, צריכים להבין באיזה תחום אתם פועלים ומה רמת התחרות. ככל שהתחום תחרותי יותר, יהיה קשה להגיע לתוצאות במהירות.


מה בכל זאת יוזיל את עלויות הקידום?

  • בניה נכונה של האתר - בעלי אתרים רבים מגיעים לחברות קידום עם אתר גבולי. לא רספונסיבי, איטי להחריד. בקיצור, קדחת. אם האתר בנוי היטב - מהיר, עובד בכל מכשיר, בעל היררכיה נכונה - תהליך הקידום יהיה הרבה יותר קל, מהיר וזול
  • תוכן איכותי ובעל ערך - אם אתם כבעלי עסק כותבים תוכן איכותי ובעל ערך לאתר, עלות הקידום תהיה נמוכה משמעותית. אגב, אתרים בהם בעל העסק יודע לכתוב תוכן טוב בעצמו, הם אתרים שזוכים להרבה יותר הצלחה - גם כשהמשאבים מוגבלים
  • תחום פחות תחרותי - אם מדובר בתחום פחות תחרותי, יהיה קל יותר לגרום לאתר להופיע גבוה בתוצאות

אז האם זו השיטה הזולה ביותר? תלוי.
כמו כל שיטת קידום אחרת, גם קידום אורגני מציע אפשרויות מחיר שונות. אם תחשבו רחוק, תוכלו לקדם את העסק במחיר זול.


רוצים לקדם את האתר בזול? תיזהרו מהדברים הבאים

בשוק קידום האתרים יש המון חברות ופרילנסרים שמציעים קידום במחירי רצפה.
אתם כאן, אז כנראה שאתם רוצים לחסוך, אבל אתם טורחים לקרוא את זה - כנראה שאתם רוצים גם תוצאות אמיתיות.
אז לפני שאתם סוגרים עם איזה מישהו על קידום של האתר תמורת 800 שקל לחודש והמון הבטחות, בואו נבין ממה צריך להיזהר:

  1. תוכנות אוטומטיות לשתילת קישורים - זה ספאם, זה נוגד את ההנחיות של גוגל, וזה גם לא יעיל לטווח ארוך. אולי תראו תוצאות בשבועות הראשונים, אבל בהמשך זה לא יעזור וגם הדירוג של האתר שלכם עלול לרדת
  2. אין דיווחים שוטפים - כדי שהאתר שלכם באמת יתקדם בגוגל, צריכה להיעשות עליו עבודה שוטפת. חברות שונות מוכרות שירות קידום אתרים, ועובדות על האתר רק לקראת סיום החוזה. אתם כבעלי עסק חייבים לוודא שהחברה מבצעת עבודה כל הזמן. איך בודקים את זה? בקשו לקבל דו"ח חודשי עם פירוט התוצאות שהתקבלו בכל חודש. אם אין התקדמות עקבית, כנראה שלא נעשית עבודה רצינית


כמה אתם רוצים לשלם על קידום אורגני?

בסופו של דבר, המחיר של קידום האתר בגוגל תלוי בתחום בו אתם פועלים, במטרות שהגדרתם ובתקציב שהקדשתם לכך. נשמח להיפגש, לשמוע על האתר שלכם ולהציע לכם תוכנית פעולה מתאימה. שנדבר?

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה