מהו שיווק דיגיטלי? כל המרכיבים לשיווק דיגיטלי אפקטיבי

שיווק דיגיטלי זה לא רק לבנות אתר לעסק או לכתוב פוסטים בדף העסקי. בואו נבין מהם המרכיבים שהופכים שיווק באינטרנט לאמצעי שיווקי יעיל

מהו שיווק דיגיטלי? כל המרכיבים לשיווק דיגיטלי אפקטיבי

אתר ודף עסקי בפייסבוק - זה לא מספיק

בהתחלה פתחתם דף עסקי בפייסבוק, אחר כך הוספתם חשבון אינסטגרם וכשגם זה לא עזר הקמת אתר אינטרנט לעסק. כל הפעולות האלה חשובות כחלק מהשיווק הדיגיטלי שלכם, אבל אם הן לא נעשות כחלק ממהלך שיווקי כולל - הן פשוט לא ישיגו את האפקט הרצוי.
אם אתם רוצים להצליח לפרסם את עצמכם בדיגיטל, אתם חייבים להבין ששיווק באינטרנט לא מסתכם בפתיחת חשבונות ברשתות חברתיות והעלאת פוסטים, אלא חייב להיות חלק מאסטרטגייה שלמה שפועלת עבורכם.
במאמר זה נבין מהם המרכיבים לשיווק דיגיטלי אפקטיבי, אבל קודם נסביר מה זה בכלל שיווק באינטרנט.


מה זה שיווק דיגיטלי?

על פי ויקיפדיה, שיווק דיגיטלי הוא שימוש באינטרנט לצורך שיווק, מיתוג, פרסום וקידום של מוצרים, שירותים ורעיונות.
אם ניקח את ההגדרה הזו ונפשט אותה, נוכל לומר שעל ידי שימוש בכלים שהאינטרנט מספק לנו, נוכל לקדם את המוצרים שלנו.
איך עושים את זה? הכל מתחיל בנכסים דיגיטליים.


מה זה נכס דיגיטלי?

כל כלי או פלטפורמה המאפשרים לקהל ליצור איתנו קשר או לקיים אינטראקציה עם המוצר או השירות שלנו הוא נכס דיגיטלי.
אתר אינטרנט, אפליקציה, פרופיל ברשת החברתית, קבוצת וואטסאפ, סרטון וידאו, מאמר או מדריך - אלה ואחרים הם נכסים דיגיטליים.
הנכס הדיגיטלי משמש יעד לקמפיין פרסומי, ודרכו ניתן להפנות גולשים לאתר או לשירות.
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי אפקטיבית תהיה מבוססת על פיזור נכסים במרחב הדיגיטלי, הגעה לקהלים מגוונים והשגת תוצאות.


אוקי, יש לנו נכסים דיגיטליים - מה הלאה?

הנכסים הדיגיטליים יהיו חלק ממערך השיווק הדיגיטלי. מערך זה יכול לכלול קמפיינים ממומנים בגוגל וברשתות החברתיות, קידום אורגני של הנכסים הדיגיטליים, שיווק באמצעות תוכן ועוד. למעשה, המטרה תהיה לייצר חשיפה של משתמשים פוטנציאליים למסרים שלנו, ותנועה שלהם אל הנכסים שיצרנו. משתמשים שיקיימו אינטראקציה עם המסרים והנכסים שלנו יכנסו למעגל העיבוד.


לעבד את כל מה שקורה, להסיק מסקנות ולהגיע לתוצאות

רשת האינטרנט מעמידה לרשות המפרסמים מערכות מתקדמות לתיעוד, ניטור, מדידה, בקרה וניתוח של כל חלק מפעילות השיווק. היכולת הזו היא משנה המשחק - האמצעי שהופך שיווק דיגיטלי לאפקטיבי באמת.
באמצעות עיבוד וניתוח מידע ניתן להבין מה פועל ומה לא, מה אפשר לשנות ואיזה שינוי באמת עזר. לחדד מסרים, לתקן קהלים, ולהגיע לתוצאות הרבה יותר טובות.
ניטור מידע ברשת מתבצע בעזרת כלים שונים:

  • הדפדפן אוסף קבצי cookie
  • פייסבוק וגוגל מספקות מערכות לאיסוף וניתוח מידע
  • מלבד אלה קיימים כלים רבים אחרים


אילו נתונים נעבד?
הכלים העומדים לרשותכם בלתי מוגבלים. תוכלו לאסוף נתונים על הרקע הדמוגרפי של המשתמשים, להבין את ההתנהגות שלהם, את הגיל, המיקום הגאוגרפי ועוד. תוכלו לדעת מה המסלול שהם עשו, הפועלות והתגובות שלהם ביחס למסרים שונים. מה הם שיתפו? מה הם רכשו? ובתגובה למה.
היכולת לאסוף ולנתח מידע קריטית לשיווק דיגיטלי אפקטיבי, אבל היא לא הכל. כעת נדבר על 3 מרכיבים שיעזרו לכם לעשות את זה טוב יותר.


3 מרכיבי הבסיס של השיווק הדיגיטלי


1. בידול - מה אנחנו מוכרים? למה אנחנו עדיפים?

כדי לשווק את המוצר שלנו, אנחנו קודם כל צריכים להבין מהי הצעת הערך שלנו. או במילים אחרות, מה הסיבה שלקוח פוטנציאלי ירכוש את השירות או המוצר.
לא משנה כמה המוצר שלנו ייחודי, כנראה שיש מתחרים שמוכרים משהו מאוד דומה. אם כך, עלינו לחשוב במה אנחנו שונים מאחרים.
קיימות שתי גישות מרכזיות להצגת המוצר או השירות:

  • גישת ה"הכי הכי" - אפשר להכריז שהמוצר שלנו הוא הכי טוב, הכי זול, הכי ירוק, ולקוות שהצרכן יאמין לנו. זה יעבוד בחלק מהמקרים, אבל זה לא מספיק כדי להחזיק שיווק דיגיטלי אפקטיבי לאורך זמן (אלא אם אתם באמת הכי זולים בשוק)
  • גישת "הצעה הערך" - אפשר להציע פתרון ייחודי שהמתחרים שלנו לא מציעים. הצעת הערך היא בעצם פיצוח של המוצר, DNA ייחודי לשירות, שלוקח פתרון גנרי ומנגיש אותו באריזה אחרת

אתם בטח מבינים שכדי ליצור קמפיין שיווק דיגיטלי אפקטיבי עליכם להשתמש בדרך השניה. לשאול את עצמכם איך אתם יכולים להציע ללקוח משהו אחר. שירות שספק לו ערך מעבר למה שמציעים המתחרים.


2. הגדרת מטרות, יעדים וקהלים - למי אנחנו מוכרים?

לפני שבוחרים פלטפורמות לשיווק יש להגדיר מטרות ויעדים.
מטרה יכולה להיות עלייה במספר הנרשמים לבלוג, מכירה של מוצרים או חשיפה לקהלים חדשים. היעדים יהיו הביטוי הכמותי של המטרה. אם המטרה היא להגדיל כניסות לאתר, אז היעד יהיה ליצור תנועה של 300 משתמשים בשבוע.
במקביל, עלינו להבין מיהו הקהל אליו אנחנו פונים. הבנת הקהל אליו פונים תכתיב את הפלטפורמה בה נפרסם, את המסרים שלנו ועוד.


3. בחירת כלים שיווקיים - איך אנחנו מוכרים?

יש אינסוף כלים שיווקיים לביצוע קמפיין דיגיטלי, וחשוב להבין את ההבדלים ביניהם. יש כלים המשמשים לתקשורת עם הקהל, כלים המסייעים לתפעל ולייעל את הפעילות השיווקית. כלים מעבירי מסר, שתפקידם לתווך את המסרים לקהל וכלי תפעול שמטרתם לייעל את התהליך.
האלמנטים האלה עומדים בבסיסו של כל קמפיין שיווק דיגיטלי מוצלח. אבל הם לא מספיקים. כדי להצליח אתם צריכים לרדת לעומק הדברים בסבלנות. לחפור, לבחון וגם להיעזר במישהו מקצועי שיעזור לכם לעשות את זה טוב יותר.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה