קידום במנועי חיפוש: אורגני או ממומן?

הקמתם אתר, אבל כל עוד לא תקדמו אותו בגוגל, הוא ישאר בודד וגלמוד. קידום במנועי חיפוש - איך עדיף לעשות את זה?

קידום במנועי חיפוש: אורגני או ממומן?

הבעיה: איך מביאים גולשים לאתר?

כל בעל עסק שהקים אתר מתמודד עם השאלה הזאת. הוא הקים אתר אינטרנט, הוא רוצה שהגולשים יגיעו ויהפכו ללקוחות, אבל כדי שזה יקרה האתר שלו צריך להופיע גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.
כדי לגרום לגולשים להגיע לאתר ניתן לנקוט בפעולות שונות. אפשר ליצור קמפיין טראפיק בפייסבוק ובאינסטגרם, לפרסם את האתר באמצעות וואטסאפ או לשלוח סמסים ללקוחות עבר, ולספר להם שהקמתם אתר.
כל הדרכים האלה יכולות לעזור להגדיל את הטראפיק, אבל הן לא מחליפות את הדרך המרכזית: קידום במנועי חיפוש.


מה זה קידום במנועי חיפוש?

כאשר אדם מחפש ביטוי בגוגל, מתקבלות תוצאות אורגניות וממומנות:

  • התוצאות הממומנות נמצאות בראש הדף ובחלקו התחתון (תזהו את התוצאות הממומנות לפי המילה "ממומן/ads" שתופיע לידן)
  • התוצאות שנמצאות במרכז דף החיפוש הן התוצאות האורגניות

קידום במנועי חיפוש כולל מגוון פעולות המבוצעות כדי לשפר את מיקומו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש. מטרתו של קידום זה, לגרום לאתר להופיע גבוה בהקלדת שאילתות חיפוש רלוונטיות, כדי שיניב תוצאות מסחריות.
קידום אתרים יכול להתבצע באופן אורגני או ממומן. בעלי עסקים רבים מתחבטים בשאלה מה עדיף, אבל הם לא תמיד מבינים את ההבדלים לעומק.
אז בואו נעשה סדר בדברים: נסביר מה זה קידום אורגני, מה זה קידום ממומן ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות.


מה זה קידום אורגני?

  • סט פעולות שיש לבצע כדי להעלות את האתר לראש תוצאות החיפוש באופן טבעי נקרא קידום אורגני
  • המונח המקצועי לקידום אתרים אורגני הוא SEO, ראשי התיבות של Search Engine Optimization
  • התוצאות האורגניות יופיעו מתחת לתוצאות הממומנות, לכן גם אם תגיעו למקום הראשון באופן אורגני, לא תמיד תהיו התוצאה הראשונה בדף
  • קידום אתר בצורה אורגנית מבוסס על אופטימיזציה - סידור נכון של מבנה האתר, התאמה לגלישה סלולרית (רספונסיביות), שימוש בתוכן ומילות מפתח, הטמעת קישורים ועוד
  • קידום אורגני אפקטיבי לא רק ישפר את מיקום האתר בגוגל, אלא גם ישפר את חווית המשתמש


מהם היתרונות המרכזיים של קידום אורגני?

  1. מעלה את הערך של האתר - אתר שנמצא במיקום גבוה בגוגל, יוכל להימכר למשקיע שמחפש אתר עם פוטנציאל
  2. יוצר הכנסות לאורך זמן - נכס דיגיטלי שנמצא במיקום טוב, הוא נכס שזוכה לכניסות של משתמשים רלוונטיים. ככל שיש יותר כניסות לאתר, וזמני שהייה גבוהים האתר בעל פוטנציאל הכנסה גבוה יותר
  3. מספק חשיפה בלתי מוגבלת, ללא עלות - בניגוד לקידום ממומן, בו כל קליק עולה למפרסם כסף, קידום אורגני הוא חינמי. אם תצליחו להתברג גבוה, תזכו לחשיפה בלתי מוגבלת ולא תשלמו על הכניסות (כמובן שתהליך הקידום יעלה לכם כסף)
  4. טראפיק איכותי יותר - לרוב, קידום אורגני מספק כניסות של משתמשים רלוונטיים ואיכותיים יותר מבקידום ממומן
  5. אחוזי המרה גבוהים - תנועה אורגנית מביאה לאחוזי המרה גבוהים יותר מתנועה ממומנת


מהם החסרונות המרכזיים של קידום אורגני?

  1. זה לוקח הרבה זמן - קידום אורגני בגוגל הוא תהליך ארוך, שיכול לקחת חודשים ואף שנים. אם אתם רוצים תוצאות במהירות זו תהיה בעיה
  2. סינדרום המקום השני - אם מדובר בביטוי נפוץ, יהיה קשה מאוד להתברג למקום הראשון. גם אם תצליחו, עדיין יהיו תוצאות ממומנות מעליכם
  3. שינויים פתאומיים באלגוריתם יכולים להרוס עבודה של שנים - גוגל משנה את הכללים מעת לעת, מה שפוגע בדירוגים ומצריך עבודה אינסופית ויד על הדופק

אם כן, אנחנו מבינים שקידום אורגני לוקח זמן רב, דורש עבודה רבה, אך מספק תוצאות איכותיות. עכשיו בואו נדבר על קידום ממומן.


מה זה קידום ממומן?

  • קידום ממומן, שנקרא גם Pay per click, או בקיצור PPC, הוא קידום של האתר שלכם באמצעות מודעות בתשלום דרך Google Ads
  • התוצאות הממומנות יופיעו בראש הדף או בתחתיתו
  • איך זה עובד? אתם תגדירו תקציב חודשי קבוע, ותשלמו לפי קליק. רק כאשר גולש ילחץ על המודעה ויגיע לאתר תחויבו בתשלום
  • מה הקאצ'? העלות לקליק משתנה בהתאם לנתונים שונים. יש תחומים שקליק יכול לעלות גם מאות שקלים. תחשבו טוב טוב האם זה שווה לכם
  • מה עוד? הפרסום מתנהל כמעין מכרז, בו המפרסמים מתחרים על שטח מצומצם. השיקולים לסדר הצגת המודעות הם התקציב שהגדרתם, ביצועי המודעה, הרלוונטיות למילות החיפוש ועוד


מהם היתרונות המרכזיים של קידום ממומן?

  1. מספק תוצאה מיידית - בניגוד לקידום אורגני שיכול לקחת המון זמן, קידום ממומן מייצר תוצאות באופן מיידי
  2. ללא צורך בהכנות מיוחדות - אם ב-SEO דיברנו על אופטימיזציה, כאן פשוט מעלים קמפיין וזהו
  3. אידיאלי למכירות ממוקדות - אפשר ליצור דף נחיתה מכירתי וממוקד, בלי להתחשב בכללי SEO
  4. קל למדידה - גוגל אדס מספקת דוחות בזמן אמת, כך תוכלו להבין מה יוצא לכם מכל שקל שאתם מוציאים - ולשפר את הקמפיין בהתאם


מהם החסרונות המרכזיים של קידום ממומן?

  1. אחוזי סגירה נמוכים - אחוזי הסגירה של לקוחות שהגיעו באופן ממומן נמוכים בכ-40% מאלה שהגיעו מקידום אורגני
  2. עלות גבוהה - בתחומים תחרותיים העלויות עשויות להיות גבוהות מאוד. מה שיהפוך את זה ללא משתלם
  3. טווח קצר בלבד - ברגע שתפסיקו להשקיע בקידום הממומן, התנועה לאתר תיעצר. כך שלא בניתם שום דבר לטווח הארוך


אז מה עדיף, קידום אורגני או ממומן?

כמו שבטח הבנתם, התשובה לשאלה הזו תלויה בצרכים שלכם. האם אתם חייבים לקבל תוצאות מיידיות, או שאתם יכולים לחכות? מה התקציב שלכם? מה מצב האתר שלכם? האם יש לכם דפי מכירה באתר?
למעשה, אין תשובה מוחלטת לשאלת ה"מה עדיף", וברוב המקרים יהיה כדאי לנקוט שיטת פרסום שתשלב בין שתי הגישות.
רוצים לקבל מידע נוסף? לא בטוחים מה מתאים לכם? דברו איתנו

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה