פרסום ממומן באינסטגרם: סטורי או פרסום בפיד?

סטורי או פרסום בפיד - אלה שתי האפשרויות המרכזיות לפרסום ממומן באינסטגרם. איזו מהן עדיפה?

פרסום ממומן באינסטגרם: סטורי או פרסום בפיד?

מה זה פרסום ממומן באינסטגרם?

אינסטגרם התחילה כרשת כיפית לשיתוף תמונות, היום היא הרבה יותר מזה. בישראל יש נכון ל-2020 כ-3 מיליון משתמשים שנכנסים לאינסטגרם לפחות פעם בחודש. כ-2 מיליון מהם משתמשים באינסטגרם מדי יום.
שיעור המעורבות של משתמשים בחשבונות של מותגים באינסטגרם גבוה בהשוואה לפייסבוק וטוויטר. על פי הערכות שונות, פוסטים באינסטגרם מייצרים מעורבות של 4.2% לעוקב, פי 120 מטוויטר ופי 58 מפייסבוק.
עם כמות כה גדולה של משתמשים פעילים, לא מפתיע איך פרסום באינסטגרם הפך כה נפוץ. משתמשי האינסטגרם בישראל נחשפים לפרסומים של עסקים ומותגים שונים, המשתמשים ברשת החברתית כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם.
שתי האפשרויות המובילות לביצוע פרסום ממומן באינסטגרם הן פרסום בפיד ופרסום בסטורי.


מה ההבדל בין פרסום בפיד לפרסום בסטורי?


פרסום ממומן בפיד של אינסטגרם

פרסום בפיד מבוסס על מודעות ממומנות שיוצגו לגולשים. המודעות יופיעו בפיד של הגולשים בהתאם לקהלים שהוגדרו.
למעשה, פרסום בפיד של אינסטגרם דומה מאוד לפרסום בפיד של פייסבוק, ומפרסמים רבים משתמשים במודעות זהות לשתי הפלטפורמות.
לעומת פרסום בפיד, פרסום בסטורי מעמיד בפני מפרסמים אפשרויות מסקרנות רבות.


מה זה סטורי?

הסטורי של אינסטגרם הוא פיצ'ר המאפשר למשתמשים לפרסם תכנים למשך זמן מוגבל. אחרי 24 שעות יעלם התוכן שעלה לסטורי.
פוסטים המתפרסמים בסטורי לא יופיעו בפיד, אלא בחלקו העליון של המסך. כל משתמש יכול לצפות בסטוריז של חברים, או של חשבונות מועדפים.
הסטוריז מאפשר לפרסם תמונות וסרטונים, ולהוסיף להם סטיקרים, פילטרים, גיפים, טקסט וסאונד, האשטגים, מיקום וכן לתייג חברים. בנוסף, ניתן להשתמש בפיצ'רים שונים כמו סקרים, לשדר וידאו בלייב ועוד. על פוסטים בסטורי ניתן להגיב בהודעה פרטית, והמפרסם יכול לראות מי צפה בסטורי שלו.
משתמשי אינסטגרם מגלים עניין רב יותר בסטורי מאשר בפיד, מסיבות שונות:

  • הסטורי בולט יותר
  • נוח יותר לצפות בסטורי
  • הוא נתפס אותנטי יותר


איך עובד הפרסום בסטורי?

מודעות הסטוריז באינסטגרם הושקו בינואר 2017. הפרסום זמין לחשבונות עסקיים בלבד, ומאפשר להציג למשתמשים מודעות כאשר הם מדפדפים בין סטוריז של חברים.
המודעות מציגות תמונות או סרטונים של 5 עד 15 שניות, ומופיעות בסדר אקראי בין הסטוריז שמוצגים למשתמש.
זו שיטה אפקטיבית במיוחד, בגלל האהבה של המשתמשים לדפדוף בסטורי והקושי לזהות מה מודעה ומה פרסום רגיל.


מהם היתרונות של פרסום בסטורי?

  • מחיר נמוך יותר - המחיר לחשיפה בסטורי נמוך יותר מחשיפה בפיד, ויש הטוענים שהוא אפיק הפרסום הזול ביותר כיום במדיה הדיגיטלית
  • הנעה לפעולה - בסטורי אפשר להניע לפעולה עם קישור לאתר או דף נחיתה. בסטורי לא ממומן אין אפשרות להוציא קישור כזה אם יש לכם פחות מ-10,000 עוקבים
  • מקסימום אותנטיות - בסטורי לא צריך להשקיע בצלם, איפור או רקע. ככל שתהיו יותר אותנטיים, זה יהיה יותר מוצלח
  • אקסטרה מיקוד - פעמים רבות פרסומים מחטיאים את המטרה, בגלל הניסיון לדחוף עוד מסר. סטורי כל כך קצר, שאין סיכוי להכניס מסרים לא קשורים. ככל שתהיו ממוקדים יותר, כך האפקטיביות תעלה


אז מה עדיף - סטורי או פיד?

אם נסכם את מה שאמרנו עד עכשיו:

  • פרסום בפיד של אינסטגרם דומה לפרסום בפייסבוק
  • פרסום ממומן בסטורי מספק אפשרויות מסקרנות ועשוי להיות אפקטיבי יותר

אבל, שימו לב.
אנחנו לא אומרים שאתם צריכים לפרסם דווקא בסטורי ולזנוח כל אפיק אחר. הדרך הטובה ביותר להצליח עם שיווק דיגיטלי, היא לבצע מהלך נרחב וחוצה פלטפורמות.
אתם צריכים לחשוב על כלי השיווק הדיגיטלי כצבא שלם שאתם יכולים להשתמש בו. חטיבות האינסטגרם והפייסבוק מתאימות לצרכים מסוימים, וסטורי הוא הסיירת למשימות מיוחדות.
כדי להצליח בשיווק הדיגיטלי שלכם, עליכם להבין איפה הקהל שלכם נמצא, במה הוא מתעניין ואיך תוכלו להגיע אליו. מתוך כך תוכלו לבחור אסטרטגיית שיווק מתאימה ולבחור האם לבצע פרסום ממומן בסטורי, בפיד או בשניהם (ואולי באף אחד מהם?).

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה