פרסום בסטורי באינסטגרם: קבלו את השיטות של המקצוענים

פרסום בסטורי באינסטגרם יכול להיות אפקטיבי מאוד, בתנאי שעושים זאת נכון. למדו מהמקצוענים שלנו כיצד עושים פרסום בסטורי באינסטגרם

פרסום בסטורי באינסטגרם: קבלו את השיטות של המקצוענים

מה שהחל כעוד טרנד מדליק, הפך עם השנים לאחד מאפיקי השיווק הממירים ביותר שיש. אנחנו מדברים כמובן על פרסום בסטורי באינסטגרם ואם אתם עדיין לא בטוחים איך עושים את כמו מקצוענים אמיתיים, המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם. אז בואו נבין יחד בדיוק מה זה פרסום בסטורי באינסטגרם ואיך הופכים אותו למכונת רווחים משומנת היטב.


פרסום ברשתות החברתיות הוא הדרך הנכונה לשווק

זה לא סוד שהרשתות החברתיות כבר מזמן השתלטו על העולם. מי שהפכה את הטרנד לגלובאלי היא כמובן פייסבוק, שהיא למעשה הרשת החברתית הראשונה בעולם, כפי שאנחנו מגדירים כיום רשתות חברתיות. אחריה קמו אינסטגרם (שנרכשה על-ידי פייסבוק בשלב מסוים), ורשתות חברתיות נוספות שביניהן ניתן למנות את יוטיוב המבוססת על תכני וידאו, פינטרסט – שהיא מקדש ללוחות השראה ססגוניים, טאמבלר, וואטסאפ (גם רכש של פייסבוק) שהיא כבר מזמן לא רק תוכנת מסרים מידיים וטיקטוק – רשת חברתית המבוססת על תכני וידאו קצרים הקולעים לתפיסה הוויזואלית התזזיתית של הדור הצעיר.
כל הרשתות האלו מבוססות גם על פרסום אורגני, בדרך כלל על-ידי משתמשים המשתייכים למגזר הפרטי וגם על פרסום ממומן, של עסקים בכל גודל. כל אחת מהן גם מציעה פלטפורמות פרסום ייעודיות לבעלי עסקים, שיכולים לפתוח בהן פרופילים עסקיים מסוגים שונים ולפרסם דרכם בצורה אורגנית או באמצעות קידום בתשלום. אם פעם בעלי עסקים היו צריכים להסתמך על קהל לקוחות שהגיע מפה לאוזן, או לחלק כרטיסי ביקור מנייר בכל הזדמנות, היום כל אחד יכול בלחיצת כפתור אחת להגיע לקהל לקוחות עצום ולהגביר משמעותית את פוטנציאל ההמרות והרווחים של המותג שלו.


אז מה זה בכלל סטורי ועל איזה צורך הוא עונה?

הפיצ'ר של סטורי הוא לא המצאה של אינסטגרם. המקור שלו הוא באפליקציה סנפצ'ט המיועדת לעריכת תמונות וסרטוני וידאו ופופולרית במיוחד בקרב קהל צעיר. אחד המאפיינים הייחודיים של סנפצ'ט היה אפשרות פרסום תמונות ל 24 שעות בלבד וכתוצאה מכך יצירת ביקוש עצום סביב הצפייה בהן. הפונקציה הזו שיחקה לידי תכונת ה FOMO האופיינית לקהלים צעירים שמשמעותה Fear Of Missing Out. במאה ה-21, גם לא מעט מבוגרים סובלים מהתופעה הזו ולרשתות החברתיות -שבהן קצב התעבורה של התוכן מהיר מאוד וקל לפספס אותו – יש בהחלט יד בדבר. פרסום תמונה או וידאו ל 24 שעות, רק מגביר את תחושת ה FOMO בקרב הגולשים, שחוששים באופן מודע ותת-מודע לפספס תוכן מעניין. אינסטגרם אימצה בחום כאמור את המודל הזה וכינתה אותו Story – בשל האפשרות לצרף כמה מקטעי תמונות או וידאו בסדר כרונולוגי ולייצר "סיפור" בהמשכים. הסטורי באינסטגרם הפך לפופולרי כמעט מיד לאחר שהושק וכמו כל פיצ'ר ברשתות החברתיות, חברות ועסקים הבינו את הפוטנציאל העסקי שלו מהר מאוד. גם אינסטגרם עצמה הזינה את התהליך ומאז ועד היום מאפשרת פרסום בסטורי באינסטגרם באמצעות תכונות ייחודיות המסייעות לקדם עסקים.


עלויות פרסום בסטורי באינסטגרם

אחת השאלות הבוערות שמעסיקות את המפרסמים, היא כמובן כמה עולה לפרסם באינסטגרם? ובכן, כאן ניתן לחלק את התשובה לשני חלקים, שעוסקים כל אחד בשיטת שיווק אחרת עבור פרסום בסטורי באינסטגרם.
פרסום ממומן באינסטגרם מושפע מגורמים שונים: גודל קהל היעד, אופי קהל היעד, מהות המותג ועוד. אין כלל אצבע לגבי הסכום שכדאי להשקיע בקידום ממומן, אבל יש תמימות דעים לגבי העובדה שהסכום צריך לעמוד על כמה מאות שקלים בחודש ואפילו כ 1000 ₪ לעסק קטן.
אפיק שיווק נוסף המאפשר פרסום בסטורי באינסטגרם בצורה אפקטיבית, הוא פרסום באמצעות משפיענים ומובילי דעה. מדובר באושיות רשת מוכרות שמפרסמות את השירותים והמוצרים שלכם בסטורי אצלם בעמוד, מה שבדרך כלל מוביל לחשיפה משמעותית. גם כאן אין סכום קבוע – דוגמנית מתחילה תוכל לגבות מכם כמה מאות שקלים ואילו סלב או מוביל דעה מפורסם יכול לגבות גם עשרות אלפי שקלים. הכול שאלה של עלות מול תועלת, התקציב שעומד לרשותכם וכמובן מידת ההשפעה של מוביל הדעה על קהל הלקוחות שלו והרלוונטיות של המוצר שלכם לאותו קהל.


השתמשו נכון באסטרטגיה, מיטוב וניהול מדיה

אז כבר אמרנו שכל הנושא של פרסום באינסטגרם וספציפית פרסום בסטורי באינסטגרם, מכוון כדי לגרות את יצר ה FOMO של הגולשים. אז איך זה צריך לבוא לידי ביטוי בתוכן ובניהול הפרסום?
ובכן, אתם יכולים וצריכים להשתמש בסטורי על-מנת לפרסם בין השאר מבצעים והטבות שתקפים רק ל 24 שעות. הכינו מראש אסטרטגיית שיווק נכונה ומדויקת, שכוללת את המבצעים שתציעו והזמנים בהם תציעו אותם. זכרו כי התגובתיות לסטוריז מוצלחים היא גבוהה מאוד ולכן קחו בחשבון שאתם צריכים להיות זמינים לשאלות של הגולשים, הזמנות ובירורים לגבי המוצר או השירות. זכרו כי לפעמים התשובה לשאלה כמה עולה לפרסם באינסטגרם כוללת גם שימוש בשירות של ניהול מדיה. כלומר אם אין לכם פניות להתייחס לתגובות הגולשים וניהול הקמפיין, מומלץ להיעזר במנהל מדיה מקצועי שיוכל להשתלט על המעורבות הגבוהה ולייצג את המותג שלכם בצורה אידיאלית מול הגולשים. בנוסף, השתמשו בכל האמצעים שאינסטגרם מספקת לבחינה ואופטימיזציה של הקמפיין. אתם יכולים לצפות בנתונים סטטיסטיים על אחוזי הצפייה בסטורי שלכם ונתוני חשיפה ונטישה. כל אלו, יאפשרו לכם להפיק לקחים ולדייק את הפרסום בפעם הבאה שתעלו סטורי שישבור את הרשת.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה