עיצוב ממשק משתמש
עיצוב ממשק משתמש
עיצוב ממשק משתמש (UI) הוא אחד הגורמים החשובים פיתוח מוצר דיגיטלי. עיצוב UI עשוי להיות ההבדל בין אפליקציה שימושית, לאפליקציה שתישאר לנצח על מדף עזוב בירכתי חנות האפליקציות.
אז מה זה UI, ומדוע הוא כל כך חשוב ביצירת מוצר דיגיטלי? בואו נבדוק.
עיצוב ממשק משתמש - מה זה?
ממשק משתמש או User Interface באנגלית, הוא החלק החשוף לעיני המשתמש, ודרכו מתקיימת התקשורת בין המשתמש לאפליקציה או האתר.
מדוע עיצוב ממשק משתמש חשוב?
כאשר אדם בוחר לעשות שימוש באתר או באפליקציה, הוא מצפה לקבל חוויה מושלמת. הוא רוצה להבין מי נגד מי, איך מגיעים ממקום למקום ואיך חוזרים אחורה. שני דברים משפיעים על כך: חווית המשתמש, וממשק המשתמש.
חווית המשתמש (UX), מכוון לחשיבה שמאחורי הקלעים של האפליקציה. חלק זה אינו גלוי לעיניו של הגולש, אולם הוא משפיע על הפעולות שלו.
לעומת זאת, ממשק המשתמש הוא החלק באפליקציה או באתר, החשוף לעיניו של המשתמש.
כך לדוגמה, הדף שאתם קוראים עכשיו, הוא ממשק המשתמש. הפונטים, גודל האותיות, הצבעוניות, פרישת הכפתורים ושאר המאפיינים העיצוביים הגלויים לעיניכם - כל אלה מושפעים מעיצוב ממשק המשתמש.
מהם השיקולים המרכזיים בעת עיצוב ממשק משתמש?
פונקציונליות
ראשית ניקח בחשבון את השיקולים הפונקציונלים. נשאף ליצור עבור המשתמש את הדרך הנוחה ביותר להגשים את מטרתו, תוך הקפדה על אינטראקטיביות חוויתית.
במסגרת השיקולים הפונקציונליים נחשוב על 5 תחומים מרכזיים:
- לימודיות - עד כמה הממשק קל ללמידה
- זכירות - עד כמה קל לזכור את פעולות הממשק
- שביעות רצון - עד כמה המשתמש שבע רצון מהממשק
- שגיאות - עד כמה הממשק מוביל לטעויות
- יעילות - עד כמה הממשק יעיל
שיקולים שיווקיים
בנוסף, ניקח בחשבון גם שיקולים שיווקיים. ננסה לחשוב על המוצר ביחס למוצרים מתחרים. אילו יתרונות האתר או האפליקציה מספקים לעומת המתחרים, וכיצד אפשר לגרום לו להיות טוב יותר.
איך יוצרים ממשק שמשתמשים אוהבים?
קודם כל, על ידי הקדשת מחשבה רבה למשתמש הקצה. ונסביר: בעיצוב ממשק המשתמש עליכם לזכור מי המרכז של האפליקציה ולדאוג לצרכים שלו.
איך יוצרים ממשק משתמש מוכוון פרסונה? קבלו 5 נקודות חשובות:
1. דברו בשפה שקהל היעד שלכם יבין
בעולם הדיגיטל יש כל מיני גימיקים וסלנגים, אבל אם הקהל שלכם לא מבין את השפה, אתם תאבדו אותו. הקפידו להשתמש במילים וביטויים שיהיו ברורים לקהל היעד הרלוונטי.
2. עדכנו את המשתמש מה קורה
משתמש לא מעודכן, הוא משתמש מאוכזב שממשיך לאתר אחר.
כדי למנוע את זה, עדכנו את המשתמש לגבי המתרחש. למשל, אם הוא לא מילא את הטופס, סמנו את השדה החסר. אם המערכת בטעינה, הוסיפו אייקון טעינה שיבהיר למשתמש מדוע שום דבר לא זז כבר שתי שניות. כן, שתי שניות זה הרבה זמן.
3. תהיו ברורים ככל האפשר
הזיכרון האנושי הוא משאב מוגבל, בטח כשהוא גולש באינטרנט והקשב שלו מזערי.
כדי להימנע מטעויות ונטישות, הבהירו למשתמש מה התהליך בו הוא נמצא ולאן זה מוביל. למשל, אם מדובר במילוי טופס בעל 5 שלבים, ציינו לאן כל שלב מוביל. זה יעזור לו להישאר מחובר.
4. תהיו מסודרים ועקביים
מכירים את זה שאתם לוחצים באוטומט על אישור. אישור, אישור, אישור - ופתאום נזרקתם החוצה מהאפליקציה. מה קרה? המעצבים מיקמו את כפתור היציאה באותו מקום בו ממוקם כפתור האישור.
איך נמנעים מהבעיה הזאת? אל תשתמשו באותו מיקום ובאותה נראות לשתי פונקציות שונות.
5. אל תתביישו להשאיר שטחים ריקים
העיקרון הזה נכון במיוחד באתרי אינטרנט, אולם גם באפליקציות זה חשוב.
עומס יתר יגרום לתחושת מחנק ובלבול אצל המשתמש. כל מסך חייב להכיל רק את המידע ההכרחי לאותו הרגע. אם אתם לא בטוחים האם המידע הכרחי, נסו לבדוק מה קורה אם מוחקים אותו.
עיצוב ממשק משתמש - איך מתחילים?
רוצים ליצור מוצר דיגיטלי מעוצב? הגעתם למקום הנכון. אנחנו מעצבים מוצרים דיגיטליים תוך הקפדה על עיצוב ממשק משתמש מרהיב התאמה מלאה לך ולקהל היעד שלך.
לנתח, לחשוב, לאפיין ולעצב - אנחנו נעשה הכל כדי שהמוצר הדיגיטלי שלך יספק חווית משתמש מנצחת.
צרו קשר וקבלו מאיתנו הצעת מחיר עבור עיצוב ממשק משתמש מדהים!
תאתגרו אותנו
המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!