עיצוב UI/UX

עיצוב UI/UX


עיצוב ממשק משתמש (UI) ועיצוב חווית משתמש (UX) הם חלק מרכזי בהצלחתו של כל מוצר דיגיטלי.
מדוע? כי בסופו של דבר, כל אתר, פורטל או אפליקציה מתוכננים קודם כל עבור המשתמשים.
אתם רוצים משתמשים מרוצים שיחזרו למוצר שלכם שוב ושוב? אז אתם חייבים להבין אותם, וליצור מוצר שיגרום להם ליהנות מכל רגע.

את התחום של חווית המשתמש מקובל לדבר דרך שני מושגים, UX ו-UI, בואו נבין את ההבדלים ביניהם.


מה ההבדל בין UX ל-UI?

עיצוב UX מתרכז בשימושיות, ואילו עיצוב UI מתייחס לנראות.


עיצוב UI - מה זה?

User Interface או בקיצור UI, הוא כינוי לממשק החשוף לעיניו של המשתמש.
עיצוב UI מתמקד בחוויה הגרפית שהמוצר מספק, ומעצב UI הוא זה שיקבע את הצבעוניות, הטיפוגרפיה, הניגודיות ושארהאלמנטים העיצוביים.
בניגוד למעצב UX שמתרכז בשימושיות, מעצב UI מתרכז בנראות. הוא ישאף ליצור עיצוב מרגש בהתאם לאישיות של המוצר.
לעיתים עיצוב UI ו-UX יסתרו זה את זה. רעיון עיצוב מיוחד, עלול לפגוע בשימושיות, או לחלופין, הפיכת המוצרלשימושי יותר עלולה לפגוע בנראות.
בעת תכנון ועיצוב המוצר יהיה צורך להגיע לעמק השווה בין שני אלה. זאת אנו עושים בעזרת אנשי המקצוע המומחיםוהמנוסים שלנו בעיצוב UI/UX.


עיצוב UX - מה זה?

User Experience או בקיצור UX, הוא כינוי לחוויה הכוללת שחווה המשתמש בעת שימושו במוצר. למעשה, כשמדברים על UXמתכוונים לתכונות שגורמות למוצר להיות שימושי ופשוט להבנה ותפעול.

מכירים את זה שאתם מורידים אפליקציה מהחנות, נכנסים ומיד מבינים איך זה עובד. אז לא, זה לא בגלל שאתם כאלה גאוניםטכנולוגיים - זה בגלל שדאגו היטב ל-UX.

כשאומרים שמוצר מסוים מספק חווית משתמש גבוהה, בעצם מתכוונים שהמשתמשים מצליחים לקיים איתו אינטראקציה בקלותוביעילות.



איך מייצרים חווית משתמש מעולה? קבלו 3 עקרונות:


1. אפיינו את קהל היעד של המוצר באופן מדויק

כל מוצר באשר הוא מוצר, פונה לקהלים שונים. כדי ליצור חווית משתמש טובה עליכם להתייחס לכל קהל בכובד ראש.
איך עושים זאת? הגדירו פרסונות שונות להן אתם מייעדים את המוצר. חישבו על גיל המשתמשים, על המגדר שלהם, על תחומי העיסוק ועוד. אבל בעיקר - נסו לחשוב על צרכי המשתמשים ועל האופן בו המוצר עונה על הצרכים האלה.
כך למשל, אם אתם מפתחים אפליקציה שפונה לגילאי 60+, היא חייבת להיות מאוד פשוטה לשימוש. בנוסף, היא צריכהלהתבסס על פונטים גדולים.


2. אל תניחו הנחות על המשתמשים

המשתמשים שלכם לא יודעים הכל, ופערי מידע יגרמו לניכור ולנטישה.
דמיינו שיצאתם לבר חדש שחברים המליצו לכם עליו. אתם נכנסים, ואין כיסאות. מחפשים את הברמן ולא יודעים שזה בר בשירות עצמי. מתסכל...
אם יש לכם סבלנות, אולי תשקיעו מאמץ, אבל רוב האנשים פשוט יקומו וילכו למקום ידידותי יותר. מה יכול לגרום לבר כזה להצליח בכל זאת? מארח שיעמוד בכניסה ויסביר לנכנסים איך הדברים עובדים.
כך גם בעיצוב אפליקציה. יכול להיות שחשבתם על רעיון גאוני, אבל אם לא הנגשתם אותו בצורה טובה לקהל היעד - הכל יתפספס.


3. תחשבו על הביצועים

מעצב טוב נמדד קודם כל בנראות של העיצובים שלו. אבל אם הם לא עולים - אף אחד לא יראה אותם.
יכול להיות שיש למעצב רעיון עיצובי אדיר, אבל אם התמונה שהוא יוסיף שוקלת המון, הוא עלול לפגוע במהירות של האתר.
מה זה משנה? מהירות האתר חשובה גם למשתמשים, שינטשו אם האתר לא יעלה במהירות, וגם לגוגל, שמדרג אתרים איטיים במיקום נמוך יותר.
איך נמנעים מזה? בעיצוב UI/UX צריך לחשוב גם על הנראות וגם על הצד הטכני, ולקחת בחשבון שיקולי ביצוע כבר בשלבי התכנון. בנוסף, כדאי לקיים תקשורת ישירה בין המעצבים למתכנתים, כדי להשיג ביצועים אידיאליים לאתר.



תחשבו על המשתמשים שלכם והם ישארו איתכם

עיצוב ממשק משתמש ועיצוב חווית משתמש מהווים גורם מרכזי בהצלחת כל מוצר. מתן דגש על שני אלה, הוא מה שיתן למוצר שלכם את הערך המוסף. מה שיצור את ההבדל היחסי בין המוצר שלכם למתחרים.
אנחנו מתמחים בעיצוב UI/UX מוכוון משתמשים וביצועים. באמצעות תהליך מדויק ויצירתי, נפתח מוצר שיגרום למשתמשים שלכם להתמכר. מוכנים להתחיל?

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה