כמה עולה לבנות אתר? מחירי בניית אתרים

הגיע הרגע הזה, הבנתם שגם העסק שלכם צריך אתר. כמה עולה לבנות אתר? ריכזנו עבורכם את המשתנים העיקריים שמשפיעים על מחיר בניית אתר, וכמובן טווח מחירים.

כמה עולה לבנות אתר? מחירי בניית אתרים

איך נקבע מחיר בניית אתר?

מחיר בניית אתר, תלוי במשתנים שונים: איך האתר נבנה, עד כמה הוא מורכב, לאיזו מטרה הוא ישמש, איפה הוא מאוחסן ועוד. בואו נדבר על המשתנים המרכזיים:


1. מה מטרת האתר?

השאלה הראשונה עליה עלינו לענות היא מה מטרת האתר. יש סוגים שונים של אתרים, והמחיר שלהם ישתנה בהתאם.

  • בניית אתר תדמית - אתר תדמית הוא מעין של כרטיס ביקור לעסק או לחברה. הוא יכיל בדרך כלל דף בית, אודות, בלוג, יצירת קשר ומספר עמודי שירותים.
  • בניית אתר פורטל - פורטל הוא אתר גדול ומורכב יותר, שלרוב סובב סביב קונספט מסוים. למשל, פורטל רכב יסקור את תחום הרכב מכיוונים שונים, יכלול מחירונים, פורומים, מאמרים, סקירות רכב, חדשות ועוד. כך למשל, אתרי החדשות הגדולים - YNET ומאקו - הם פורטלים.
  • בניית אתר מסחר - אתר חנות, או מכירה (E-Commerce) הוא אתר שמטרתו למכור. אתר כזה מצריך חשיבה רבה יותר, וגם אלמנטים נוספים כמו סליקה, שרת חזק ויציב ורמת אבטחה גבוהה. אתרי חנות עשויים להיות גדולים מאוד, ולהכיל אלפי מוצרים - אולם זה לא אומר שהם יהיו יקרים כל כך. כיוון שלרוב בניית אתר כזה תתבסס על תבנית מוכנה.
  • בניית אתר מורכב - אתרים מורכבים, הם אתרים אינטראקטיביים יותר, הדורשים פונקציות לא שגרתיות. למשל, אתר כמו יד 2 הוא אתר מורכב יחסית הדורש חשיבה ועבודה רבה כדי ליצור מערכת שכזו.


2. איך בונים?

השאלה הבאה עליה עלינו לענות היא באיזו שיטה בונים את האתר. יש שיטות שונות, אולם נוח להסתכל על זה דרך חלוקה לשני ענפים עיקריים: בנייה על ידי מערכת ניהול תוכן, ובנייה על ידי קוד.


בניה באמצעות מערכת ניהול תוכן

מערכות לניהול תוכן הן תוכנות המאפשרות יצירה של תוכן באינטרנט ותחזוקה שלו. חלק ממערכות אלה ניתנות לשימוש ללא עלות, ואחרות ניתנות לשימוש בתשלום. בין המערכות האלה: וורדפרס, ויקס, ג'ומלה, דרופל ועוד.
חלק גדול מהאתרים הנבנים באינטרנט כיום, נעשים באמצעות מערכות ניהול תוכן, ועלות בנייה בצורה הזו לרוב תהיה נמוכה מעלות בניה באמצעות קוד.


בניה באמצעות כתיבת קוד

בשיטה זו, האתר נבנה על ידי מתכנת תוך שימוש בשפות קוד וטכנולוגיות פיתוח תוכנה. שיטה זו תהיה יקרה יותר מבניה באמצעות מערכת ניהול תוכן, אולם היא תיתן יותר חופש בבניית האתר.
החיסרון באתר שנבנה באמצעות קוד, הוא שכל שינוי יצריך התערבות של מתכנת. כיום, אתרים פשוטים, כמו אתרי תדמית וגם אתרי חנות נבנים בדרך כלל באמצעות מערכות ניהול תוכן. במקרים מורכבים יותר נשלב קוד ובחלק מהמקרים גם נבנה אתר בעזרת קוד מאפס.


3. מאפיינים נוספים שישפיעו על העלויות:


עד כמה העיצוב מקורי?

ככל שהאתר דורש עיצוב מורכב ומקורי יותר - כך העלות תעלה. שימוש בתבנית מוכנה, תהיה זולה משמעותית מבניית אתר עם עיצוב מקורי. הכלל הוא כזה, ככל שיושם דגש רב יותר על חווית המשתמש, כך העלות תהיה גבוהה יותר.
כך למשל, כמעט כל אתר שנבנה כיום כולל בתוכו רספונסיביות, כלומר התאמה למובייל. אולם מידת הרספונסיביות תשפיע על העלויות.


איפה מאחסנים את האתר?

דומיין (שם מתחם) - כל אתר יושב על דומיין מסוים, כלומר כתובת URL. למשל, האתר שלנו יושב על הדומיין: thm.co.il
אחסון - כל אתר אינטרנט מורכב מקבצים מסוגים שונים. הקבצים האלה צריכים לשבת יחד במקום מסוים. המקום הזה הוא האחסון (או השרת).
עלות אחזקת דומיין ומקום אחסון אינה גבוהה - סביב ה-₪500 לשנה. את הדומיין רוכשים מאחת מחברות הדומיינים בארץ או בחו"ל, והוא עולה סביב ה-₪60 לשנה.


האם נדרשים פיתוח ותשתיות נוספות?

במחיר הבסיס של האתר, לא תמיד כלולים רכיבים נוספים שיהיה צורך בהם בהמשך. שימו לב שבהצעת המחיר לאתר, נכללים כל הפיתוחים הנוספים שיהיה בהם צורך. חשוב להתייחס גם לשאלה האם האתר צריך לכלול תשתית לקידום במנועי החיפוש. שימו לב, זה תלוי גם במערכת הניהול בה תשתמשו.


אז כמה זה עולה?

כמו שכבר אמרנו בהתחלה, אין מחיר אחיד לאתרים. ויותר מכך. טווח המחירים רחב מאוד.


מחיר בניית אתר תדמית: 1,500 - 15,000 ₪

זה טווח רחב מאוד, אבל הוא מושפע מהמון משתנים. חשוב מאוד לבדוק בהצעת המחיר מה כוללת הבניה: האם זו מערכת סגורה או פתוחה, האם מדובר בעיצוב בהתאמה אישית או על בסיס תבנית קיימת, מה מספר העמודים, האם כולל פיצ'רים מיוחדים, האם זה כולל כתיבה והזנת תכנים ועוד.


מחיר בניית אתר פורטל: החל מ-15,000 ₪

כמו שהסברנו, אתר פורטל הוא אתר מורכב מאוד, לכן העלות שלו יקרה במיוחד. אם אתם צריכים משהו פשוט יחסית, אולי תצליחו לסגור את זה על פחות מ-20,000 - אבל לרוב המחיר יהיה גבוה יותר.


מחיר בניית חנות וירטואלית: ממאות שקלים בחודש ועד עשרות אלפי שקלים

עלות בניית אתר מסחר תלויה קודם כל בפלטפורמה בה משתמשים. ניתן להשתמש במערכת סגורה כמו קונימבו, שופיפיי, קאש קאו ואחרות. בניית חנות בצורה הזו יכולה להיות בעלות חודשית קבועה, אולם יש חסרונות לחנות במערכת סגורה.
אם תבחרו לבנות חנות וירטואלית בהתאמה אישית, בעזרת מג'נטו או וורדפרס - המחירים יעלו בהתאם. כמובן שקוד יהיה יקר יותר.


אז מה עכשיו?

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שאהבתם את האתר שלנו, ואתם תוהים כמה אנחנו לוקחים על בניית אתר.
נשמח לדבר, ולתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית לצרכים שלכם.
צרו איתנו קשר, אנחנו נדאג לכל השאר!

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה