פרסום באינסטגרם: איך זה עובד ומאיפה מתחילים?

כ-4 מיליון ישראלים משתמשים באינסטגרם מדי יום, והמספרים גדלים. לא מפתיע שיותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לעשות פרסום באינסטגרם. בואו נבין איך זה עובד

פרסום באינסטגרם: איך זה עובד ומאיפה מתחילים?

אינסטגרם: מ-0 למיליארד ב-10 שנים

אינסטגרם נוצרה ב-2010, ומיד החלה למשוך אליה משתמשים רבים.
באפריל 2012, אחרי שנתיים בהן מספר המשתמשים באינסטגרם צמח מ-0 ל-25 מיליון, קנתה פייסבוק את החברה תמורת מיליארד דולר. אגב, באותו הזמן עבדו בחברה 13 עובדים בלבד.
מאז אינסטגרם המשיכה להתפתח בהתמדה, ובשנת 2020 חצה מספר המשתמשים באינסטגרם את המיליארד. כיום אינסטגרם נחשבת לרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, ומהווה פלטפורמת פרסום מרכזית.


במה שונה אינסטגרם מפייסבוק?

אינסטגרם שונה מפייסבוק קודם כל בכך שהיא מבוססת על ויזואל. בניגוד לפייסבוק, שם המסר הוא המלך, באינסטגרם הכל נמדד קודם כל בנראות.
הבדל נוסף הוא גיל המשתמשים. המשתמשים באינסטגרם צעירים יותר, כאשר 71% מהם בני 35 ומטה. אולי בגלל גילם הצעיר, ואולי בגלל אופי הפלטפרומה, המשתמשים באינסטגרם מוכנים לחשוף את עצמם יותר. הם משתפים תמונות ורגשות אינטימיים ונכונים להגיב ולספר על עצמם.


איך עובד הפרסום באינסטגרם?

בדומה לפרסום בפייסבוק, גם באינסטגרם ניתן לבצע פרסום אורגני או ממומן. בואו נבין את ההבדל:

  • פרסום אורגני באינסטגרם - פרסום המבוסס על העלאת תמונות, סרטונים או סטורי לפרופיל שלכם. התוכן מפורסם לעוקבים של המותג, ואם הוא מייצר עניין הוא עשוי להופיע בתצוגת התוכן הפופולרי של אינסטגרם. תוכן המפורסם בצורה הזו, נחשף לאחוז מסוים של עוקבים, והוא אינו מאפשר הוספת קישור לאתר חיצוני.
  • פרסום ממומן באינסטגרם - ניתן להגדיל את כמות החשיפות לפרסומים שלכם, על ידי ביצוע קמפיין ממומן. התשלום מתבצע לפי קליק או צפייה, ומאפשר לקדם מכירת מוצרים או שירותים של העסק. כמו כן, בפרסום ממומן ניתן להפנות את הגולש לאתר חיצוני.


למה כדאי לעשות פרסום באינסטגרם?

ישנם יתרונות שונים לביצוע קמפיין פרסום באינסטגרם, בואו נדבר על 4 מרכזיים:

  1. ניתן לפרסם בעלויות נמוכות ולהגיע לתוצאות מצוינות
  2. אפשר להופיע גם בפיד של המשתמש וגם בסטורי
  3. יכולת להגיע לקהל רחב מאוד, תוך טרגוט מתקדם לפלח המשתמשים הרלוונטי
  4. מעקב צמוד על הנתונים הסטטיסטיים באמצעות מערכת הפרסום


לפני שמתחילים: שאלות שחייבים לשאול

בגלל שכל כך פשוט לפרסם באינסטגרם, בעלי עסקים רבים פשוט קופצים למים ללא אסטרטגיה מתאימה. מה הבעיה? חוסר תכנון עלול לגרור תקציבי פרסום שמתבזבזים על קליקים לא רלוונטיים ועל לידים יקרים שפוגעים בתוצאות הקמפיין.
כדי להימנע מהטעויות האלה, הנה כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:


מה המטרה שלכם?

כל קמפיין הוא מסע פרסום, הכולל מטרות ודרך באמצעותה נגיע ליעדים.
עליכם להגדיר מטרה ברורה, אותה תשיגו בתוך זמן מוגדר. מה למשל? 1,500 כניסות לאתר ב-30 ימים, מכירת 50 מוצרים בשבוע, הוספת 300 עוקבים בכל חודש. אלה רק רעיונות, ובסופו של דבר, עליכם להגדיר מטרה שתתאים לעסק שלכם, ולהיות אפשרית מבחינה מציאותית.


מה התקציב שלכם?

נחמד להגדיר מטרה ענקית, אבל אם התקציב שלכם לא מתאים אתם לא תתקרבו אליה.
חשוב להגדיר מראש תקציב נכון - כזה שמצד אחד תוכלו לעמוד בו מדי חודש, ומצד שני באמת יוביל אתכם למטרות שהגדרתם.


האם יש לכם עמוד אינסטגרם?

כדי לפרסם באינסטגרם, אתם צריכים עמוד אינסטגרם. אבל, וזה אבל גדול - לא מספיק לפתוח עמוד.
אתם צריכים עמוד פעיל. מה זה אומר? עמוד הכולל תמונת פרופיל, תיאור, ופוסטים שעולים לאורך הזמן. על ידי יצירת עמוד פעיל, תגדילו את האמינות שלכם מול המשתמשים, ותגרמו להם לעקוב אחריכם, לא רק בגלל המודעה הממומנת.


האם האתר שלכם ממיר?

אם הקמפיין שלכם מיועד להעביר גולשים מאינסטגרם לאתר שלכם, חשוב שתבצעו עבודות הכנה באתר.
אתם צריכים דף נחיתה ממיר, שהמשתמשים שיגיעו אליו אכן ימצאו את מה שהם חיפשו וישלימו את הפעולה שרציתם שהם יבצעו.


האם יש לכם קריאייטיב?

אתם מפרסמים תמונה או סרטון? מה המסרים שלכם? מי יוצר לכם את המודעות? כדי לעלות עם קמפיין לאינסטגרם, אתם צריכים ויזואל מקורי שנראה טוב.
כדאי להיעזר בחברה שתדע ליצור לכם תוכן שיווקי אפקטיבי שיתאים לפלטפורמה.


האם אתם מכירים את החוקים לפרסום?

פרסום באינסטגרם עלול להיות בעייתי במקרים מסוימים. מתי למשל?
משקאות אלכוהולים, סיגריות, פוליטיקה ואסתטיקה. על אלה (ואחרים) חלות הגבלות שונות בפרסום - חשוב להיות מודעים לחוקים, ולפעול על פי ההנחיות של אינסטגרם.


פרסום באינסטגרם - איך מתחילים?

אם הצלחתם לענות על השאלות בעצמכם, כנראה שאתם יודעים את העבודה ולא צריכים עזרה חיצונית. יחד עם זאת, מרבית בעלי העסקים זקוקים לחברה חיצונית לצורך ביצוע פרסום באינסטגרם.
כדי ליצור קמפיין אפקטיבי, שיוביל לתוצאות מצוינות בתקציב שהגדרתם כדאי להיעזר בחברה מובילה בעלת ניסיון בניהול תקציבים משמעותיים.
חברת THM מנהלת תקציבי פרסום במאות אלפי שקלים מדי חודש, תוך תכנון אסטרטגיה אפקטיבית, ביצוע אופטימיזציה שוטפת והגעה לתוצאות יוצאות דופן.
מוזמנים לדבר איתנו, ולשמוע על הקמפיינים שאנחנו מנהלים. ומי יודע, אולי גם אתם תרצו להצטרף.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה