פיתוח אפליקציה לעסק: מאיפה מתחילים?

פיתוח אפליקציה לעסק היא מהלך חכם שעשוי להתאים לעסקים מכל הסוגים. בואו נבין מי צריך אפליקציה, ומהם השלבים בדרך לאפליקציה המושלמת

פיתוח אפליקציה לעסק: מאיפה מתחילים?

מה זה אפליקציה, והאם העסק שלך צריך אחת משלו?

כאשר אנחנו מדברים על פיתוח אפליקציה לעסק, אנחנו מתכוונים לפיתוח יישום מובייל (יישומון). בניגוד לאתר אינטרנט, אליו נכנסים דרך הדפדפן, האפליקציה מותקנת על המכשיר של המשתמש - ונמצאת שם ברקע כל הזמן.
כיום יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים, בוחרים לפתח אפליקציה ייעודית, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם. למה?

  • יצירת ערוץ שיווקי יעיל - מערכת ההתראות של האפליקציה, מאפשרת להוציא פושים שיגיעו ישר למשתמש. כך נוצרות הזדמנויות לקשר יומיומי עם הלקוח.
  • חיבור ישיר ללקוח - האפליקציה מוצגת על שולחן העבודה של המכשיר הנייד, וניתן לפתוח אותה בלחיצה קטנה.
  • הגדלת המחזור העסקי - כל אינטראקציה עם הלקוח, היא הזדמנות למכירה. אפליקציות מגבירות את תדירות הקשר עם הלקוח, מקלות על ביצוע הזמנות והופכות את המענה שלכם ללקוחות למהיר יותר.


חושבים על פיתוח אפליקציה לעסק? מצוין! ככה מתחילים

אז הבנתם מדוע פיתוח אפליקציה לעסק היא מהלך שיווקי חכם, אבל עכשיו אתם תוהים איך מתחילים. הנה 7 השלבים שתידרשו לעבור.

1. הגדרת מטרה

אתם לא מפתחים אפליקציה כי "כולם עושים את זה", אלא כי יש לכם מטרה. עליכם לחשוב איזו בעיה האפליקציה שלכם באה לפתור. הבעיה הזו יכולה להיות קשורה לעסק שלכם, או לצרכים של הלקוחות. יש אפליקציות שמטרתן לייעל תהליכים, אחרות נועדו ליצור תדמית מקצועיות יותר, או לשפר את שירות הלקוחות. עליכם ליצור מתווה של הפעולות שלשמה אתם מפתחים את האפליקציה.


2. חשיבה על קהל היעד

במקביל להגדרת המטרה, עליכם לחשוב גם על קהל היעד שלכם. האם מדובר בקהל צעיר שדובר דיגיטלית שוטפת, או קהל מבוגר שצריך דברים הרבה יותר ברורים? האם לפתח לאנדרואיד או IOS - ואולי שניהם?
תהליך הגדרת קהל היעד חייב להיות מדויק, כדי ליצור אפליקציה רלוונטית למשתמשים.


3. ביצוע תכנון ראשוני

יש לכם מטרה וקהל יעד - עכשיו צריך לתכנן את האפליקציה כך שתתאים להם. בשלב זה יהיה עליכם לחשוב על הפיצ'רים שתציע האפליקציה למשתמשים. אילו מסכים יהיו באפליקציה? איזה פעולות היא תציע למשתמש? האם היא תכלול חנות? מוקד שירות לקוחות? מידע על מוצרים?
בתכנון האפליקציה עליכם לחשוב קודם כל על פונקציונליות. עליכם להסביר באופן ברור, איך יוכלו המשתמשים להשיג את מבוקשם. איך יתבצע השימוש באפליקציה, ומה המידע הנחוץ לביצוע הפיתוח. ככל שהאפליקציה תהיה שימושית יותר, המשתמשים יהנו ממנה יותר ואתם תפיקו את הערך שביקשתם.


4. בניית תכנית פיתוח

אחרי שהגדרתם הגדרות, וחשבתם מחשבות - הגיע הזמן לתכנן את הפיתוח בפועל. בניית תוכנית פיתוח, היא למעשה השלב שמכין את הפרויקט לתחילת עבודה. בשלב זה יהיה עליכם להחליט באיזו שפת תכנות להשתמש, כיצד לחלק את המערכת ועוד. בנוסף, צריך להתייחס לאתגרים ובעיות שעלולים להקשות על שלב הפיתוח.
יש שלושה עקרונות חשובים שצריכים להנחות אתכם לאורך תהליך התכנון והפיתוח - פונקציונליות, חווית משתמש ועיצוב ייחודי.
בסופו של דבר, המשתמשים נכנסים לאפליקציה כדי להשיג משהו, לכן אם היא לא שימושית, הם ייצאו במהירות. נוסף על השימושיות, האפליקציה צריכה לספק גם חווית משתמש נוחה וברורה. יש לכם רעיונות מגניבים לעיצוב, זה נחמד - אבל תמיד תשימו דגש על השאלה האם זה נוח למשתמש.
יחד עם זאת, אל תתפשרו על עיצוב ייחודי שיבדל אתכם מהאחרים. בסופו של דבר, זו האפליקציה של העסק שלכם, והיא צריכה לתת למשתמשים משהו שאין בשום מקום אחר. הקפדה על שלושת העקרונות האלה, תסייע לכם ליצור אפליקציה שתעשה הבדל משמעותי לעסק שלכם.


5. פיתוח האפליקציה

שלב הפיתוח יתבצע על ידי מפתח אפליקציות שבחרתם. איך בוחרים חברה לפיתוח אפליקציה לעסק? הנה 3 פרמטרים מרכזיים:

  • מקצועיות - התבוננו לעומק בתיק העבודות של החברה. נסו להבין האם אתם מתחברים לסגנון. דברו עם לקוחות שבנו איתם אפליקציה בעבר, ותשאלו אותם על התהליך.
  • יסודיות - עד כמה הם יורדים לפרטים הקטנים? כמה התהליך עמוק? כדי שהאפליקציה שלכם באמת תענה על מה שאתם צריכים, צריך להיות מאוד יסודיים.
  • תקשורת - האם אתם מרגישים בנוח לדבר איתם? נוח לכם לשאול שאלות? הם מדברים בשפה שלכם, או משתמשים במונחים מקצועיים שאתם לא מבינים. האפליקציה תיווצר מתוך שיתוף פעולה בין המפתח לבעל העסק שנזקק לאפליקציה, והתקשורת חייבת להיות טובה.


6. בדיקות תוכנה

החברה שתבחרו אמורה לבצע בדיקות יסודיות, אבל אל תסמכו רק עליהם. לפני שאתם עולים לאוויר עם האפליקציה, עליכם לבצע בדיקות בעצמכם. נסו את כל האפשרויות של המערכת, וחפשו תקלות ובעיות. ככל שהבדיקות שלכם יהיו מעמיקות יותר, כך תמנעו מתיקונים וכשלים בהמשך.


7. עלייה לאוויר ויצירת קמפיין שיווקי

הבדיקות נעשו, התיקונים בוצעו - עכשיו אפשר לצאת לשוק. בשלב זה יש להעלות את האפליקציה לחנות האפליקציות ולהמתין לאישור.
אחרי שתקבלו את האישורים, האפליקציה שלכם תהיה זמינה בחנות האפליקציות. האתגר הבא יהיה לגרום ללקוחות שלכם להוריד אותה.
כעת עליכם להקים קמפיין שיווקי, שיגרום ללקוחות שלכם, וללקוחות חדשים לשמוע על האפליקציה, ולהשתמש בה. אגב, אחוז גבוה של אנשים מוריד אפליקציות ומוחק אותן מהמכשיר במהירות, כך שעליכם לחשוב איך לגרום להם גם להשתמש בה.


אז.. מה עכשיו?

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שאתם חושבים על פיתוח אפליקציה לעסק. בטח כבר הבנתם שאנחנו מתמחים בפיתוח אפליקציות. אתם מוזמנים להציץ בתיק העבודות שלנו ולקבוע שיחה.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה