מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

דף נחיתה או אתר? אם אתם לא בטוחים מה אתם צריכים, הגעתם למקום הנכון. בואו נבין מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט.

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

דף נחיתה או אתר אינטרנט?

כדי להסביר את ההבדל בין דף נחיתה לאתר, נתחיל מלהגדיר מהו אתר אינטרנט:

  • אתר אינטרנט הוא אוסף דפים המקושרים ביניהם, קשורים לתחום מסוים (בדרך כלל) וניתנים לגישה דרך האינטרנט
  • אתר אינטרנט מהווה פלטפורמה חשובה, דרכה יכול עסק להגיע לקהל רלוונטי
  • אתרי אינטרנט מורכבים מאלמנטים רבים, ודורשים חשיבה רבה מאוד וזמן לפיתוח ועיצוב
  • קיימים סוגים שונים של אתרים: אתר תדמית, אתר חנות, אתר פורטל ועוד. המשותף לכלל הסוגים האלה? ריבוי מטרות


מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

בעלי עסקים רבים חושבים שדף נחיתה הוא פשוט אתר one page, מעין כרטיס ביקור דיגיטלי של העסק שלהם. זה לא נכון.
לעומת אתר אינטרנט, דף נחיתה הוא עמוד בודד בעל מטרה אחת ויחידה - להמיר גולשים ללקוחות, משמע לייצר לידים לעסק


מה זה דף נחיתה?

  • דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט, בו עסק או חברה פונים באופן ישיר ללקוח ומציעים לו הצעה ייחודית
  • דף הנחיתה פונה לקהל יעד מוגדר, וההגעה אל הדף תתבצע בעזרת קמפיין ייעודי מרשתות חברתיות או מגוגל
  • קמפיין מדויק, מסייע לסנן באופן אופטימלי את המבקרים בדף, וכך להגיע ליחסי המרה טובים

כדי לחדד את ההבדלים, נעמיק עוד במטרות ובשימושים של דפי נחיתה.


מה המטרה?

ההבדל המשמעותי בין דף נחיתה לאתר אינטרנט הוא המטרה.
אתר אינטרנט יכול לשמש למטרות מגוונות. כך לדוגמה, האתר של פוקס הום מספר את הסיפור של המותג, וגם מהווה חנות אינטרנטית שמאפשרת רכישה מקוונת. נוסף על כך, האתר קורא לגולשים להצטרף למועדון, ליצור קשר, לעקוב אחרי החנות ברשתות החברתיות ועוד.
במילים אחרות - לאתר אינטרנט יש מטרות רבות ושונות.
לעומת זאת, לדף נחיתה תהיה מטרה אחת ויחידה - לאסוף לידים.
מטרת הדף יכולה להיות השארת פרטים לצורך שיחת טלפון, קביעת פגישה, או אפילו ביצוע רכישה.
כדי לעודד את הגולש להשאיר פרטים, ניתן להשתמש באסטרטגיות שונות. למשל, אפשר להבטיח ספר דיגיטלי או מדריך להורדה, למי שישאיר פרטים, להציע הנחה לזמן מוגבל, לתת הרשמה להדרכה מיוחדת ועוד.
הרעיון ברור - המטרה של דף נחיתה היא השארת פרטים.


מבנה קבוע

אתרי אינטרנט ודפי נחיתה שונים זה מזה גם במבנה שלהם. לכל אתר יהיה המבנה שלו, אולם ככלל ניתן לומר שאתר יכלול דף בית, עמוד אודות, דפי שירותים ועמוד צור קשר.
לעומת זאת, דף נחיתה יהיה מורכב מעמוד אחד, והוא יכלול בדרך כלל כותרת ראשית, טופס השארת פרטים, הוכחה חברתית וטופס נוסף.
הדף יכול להיות גם ארוך יותר, ולכלול אלמנטים נוספים, אולם האלמנטים האלה יהיו בכל דף נחיתה.


כמות המידע

אתר אינטרנט יכלול מספר דפים ומידע רב.
דף נחיתה יספק בדרך כלל מידע מינימלי, כזה שיספיק כדי לגרות את הגולש להשאיר פרטים - אבל לא מספיק כדי להבין את הכל דרך הדף.
כבר הבנתם, המטרה בדף נחיתה שהגולש ישאיר פרטים.


קהל היעד

אתר יכול לפנות למספר קהלי יעד. דף הבית בדרך כלל יפנה למכנה המשותף הרחב ביותר, ואת דפי השירותים אפשר לנסות למקד יותר.
דף נחיתה לעומת זאת, יהיה ממוקד בקהל ובשירות מסוים. ללא מיקוד כזה, הסיכוי של דף הנחיתה להיות אפקטיבי נמוך מאוד.


חווית המשתמש

בבניית אתרים מושם דגש רב על חווית המשתמש. ניווט בין דפים, אלמנטים מושכים, קישורים ועוד. כך לדוגמה, משתמשים בהדר ובפוטר, הסרגלים בראש ובתחתית הדף כדי לעניין את הגולש בדברים נוספים באתר.
בדף נחיתה כל זה אינו קיים.
אנחנו אמנם נרצה חווית משתמש טובה, אבל נתרכז בנוחות בלבד ונוותר לחלוטין על הסחות דעת. נמנע לחלוטין מקישורים חיצוניים כיווון שיציאה של הגולש מהדף, משמעה שאיבדנו אותו.


סוג התוכן

בהקשר של אתרים ודפי נחיתה, מקובל לדבר על שני סוגי תוכן:

  1. תוכן שיווקי - תוכן שמטרתו למכור
  2. תוכן מקצועי - תוכן שנכתב על מנת לתת ערך, לעניין, לחבר למותג ועוד

אתרי אינטרנט מבוססים בעיקר על תוכן מקצועי, ומשלבים גם תוכן שיווקי.
לעומת זאת, דפי נחיתה מבוססים על תוכן שיווקי בלבד.


זמן ההקמה

זמן ההקמה של דף נחיתה יהיה הרבה יותר קצר.
כדי לבנות אתר יש לעבור תהליך מיתוג, אפיון ותכנון ארוך. לאחר מכן ניצור עיצוב ראשוני, ורק אחר כך יתחיל תהליך הבניה שיכלול תיקונים, שינויי כיוון ועוד. תהליך כזה יקח בדרך כלל חודש לפחות, ויכול לקחת גם מספר חודשים.
לעומת זאת, בנייה של דף נחיתה ניתן לבצע בתוך מספר ימים - תהליך ממוקד שיכלול אפיון מטרות וקהלי יעד, כתיבת מסרים ובניה.


מחיר

אתר יכול לעלות הרבה מאוד כסף. בין אלפי שקלים בודדים ועד עשרות אלפי שקלים. לעומת זאת, דף נחיתה יהיה הרבה יותר זול ונגיש.
עדיין לא בטוחים מה אתם צריכים? דברו איתנו ונעזור לכם להחליט.

תאתגרו אותנו

המוטיבציה, הרצון והטכנולוגיה הם שמובילים אותנו לתוצאות יוצאות מן הכלל. ביחד נשיג את הבלתי אפשרי.
השאירו מספר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

צרו קשר אילוסטרציה